Avatar billede mostcrazy Nybegynder
22. november 2005 - 12:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linke PDF med anden tekst fil

Hej

Jeg sidder og bakser med en kunde, som jeg har lavet en pdf fil til, og nu vil han gerne selv kunne rette i teksten. Findes der en måde således at jeg kan linke f.eks. en txt fil sammen med pdf'en således at han selv bare kan rette i txt filen og vupti så er pdf'en opdateret?

På forhånd tak
Avatar billede caspers Nybegynder
22. november 2005 - 13:49 #1
Du kan f.eks. i pdf dokumentet skrive #NAVN# og #ADDRESSE#, og derefter bare lave søg og erstat, f.eks. ved at skrive: "sed -es/#NAVN#/Brian/g inputfile > outputfil", hvis det er en MS windows maskine, skal du lige installerer sed først
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
22. november 2005 - 15:43 #2
hvad er SED? og kan det ikke gøres bare lidt lettere? :)
Avatar billede martin_moth Mester
25. november 2005 - 10:18 #3
Er poienten med PDF netop ikke, at man ikke skal kunne rette i dokumenterne?

Men jeg er 99% sikker på, at skal han ændrer i en pdf, bliver han nødt til at have Adobe Writer. Der ikke er freeware...
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
30. november 2005 - 23:56 #4
æv æv, men smid et par svar så får i point
Avatar billede martin_moth Mester
01. december 2005 - 06:35 #5
kun 99% derfor ingen points