Avatar billede jox Nybegynder
22. april 2001 - 19:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Hej
jeg kører 98 og vil instalere 2000 på D:
når den rebooter for at starte instaleserings-programmet får jeg blå skærm og meddelsen: *** STOP: 0x0000007b INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE ?????
øøhhh er nogen der har et bud eller 3
Avatar billede makse Nybegynder
22. april 2001 - 19:43 #1
Avatar billede tjaz Nybegynder
22. april 2001 - 19:45 #2
Du skal have installeret en bootmanager... hvor du kan vælge styresystem... nu har du jo bootfiler til både win98 og 2k liggende på dit c:  hvilke skal din pc vælge? ... jeg ved det ikke og den ved det heller ikke...

Det var mit bud..

/TjaZ
Avatar billede makse Nybegynder
22. april 2001 - 19:48 #3
Har du harddisken siddende på en ATA100 controller under installation af W2K?
Flyt den evt. over på den alm. controller og installer.
Bagefter installerer du driverne til controlleren, og flytter harddsiken tilbage.
Avatar billede makse Nybegynder
22. april 2001 - 19:51 #4
En anden mulighed, hvis du har harddisken på en ATA100 controller.
Lav en diskette med ATA100 driverne. Når du starter installationen, kan du trykke på F6. Så får du en ny menu, hvor du skal trykke \'S\', mener jeg det er.
Avatar billede jox Nybegynder
22. april 2001 - 19:56 #5
ok ok jeg vil prøve om jeg kan få det til at virke.
  vender tilbage  Johnni
Avatar billede jox Nybegynder
22. april 2001 - 19:57 #6
nå nej  jeg hedder jo JOX
Avatar billede jox Nybegynder
25. april 2001 - 21:32 #7
hej
problemet var at HDen sad på ata100 controlleren
tak for hjælpen
Avatar billede makse Nybegynder
25. april 2001 - 22:10 #8
Husk at lukke spørgsmålet.