Avatar billede onkel_dunkel Nybegynder
21. november 2005 - 23:52 Der er 9 kommentarer

Tv out virker ikke

Jeg ahr åbenbart pillet ved noget jeg ikke burde i min pc, for nu virker mit tv out ikke mere, har prøvet med 3 kabler, 2 phono og et s-video og har også haft et andet tv koblet til, så der må jo være noget i min pc som ikke er indstillet korrekt, nogle forslag til hvad dette kan være?
Avatar billede mcardle Nybegynder
22. november 2005 - 07:55 #1
Ja. Mit bedste bud er af din driver er i stykker og at du burde installere den igen. Hvis det ikke er det der er i vejen, så skal du gå ud på skrivebordet, højreklik - vælg egenskaber - instillinger og avanceret. Så kommer der, alt efter hvilket grafikkort du har, nogle faneblade. Vælg skærme og aktivér dit tv.

Så skulle det virke.

//mcardle
Avatar billede onkel_dunkel Nybegynder
22. november 2005 - 19:12 #2
jeg har den nyeste nvidia driver og har prøvet at geninstallere den, har også prøvet at installere den driver som fulgte med på cd men intet hjalp. Ved godt hvordan man skal aktivere tv'et og alt med at det skal være Pal osv. aner virkelig ikke vhad der er gået galt.
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2005 - 19:34 #3
antager at du har et geforce. Ellers ser du bort fra del 2 og det med driveren

sluk og tag dit kabel ud
tænd og afinstaller tv-tool.

genstart i fejlsikret(f8 under boot)
afinstaller driveren via tilføj fjern pro...

genstart og reinstaller driveren som du ønsker at bruge
er dit kort lidt ældre, kan du fx prøve med 61.77, da man hører om problemer med tv-out på de nyeste(sikkert en skrøne)
http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html

når driveren er installeret slukker du, forbinder og genstarter normalt.

----------------------------------------------------

Det er pointen med tv-tool det må du ud at købe.

da du er ude efter tv-tool, går jeg ud fra, at du har et geforcekort. Driveren til disse rummer de fleste af de værktøjer du skal bruge for at få et godt tv-out signal.

Jeg har forfattet denne lille guide, som har hjulpet mange med at aktivere tv-out
Guide til tv-out på geforce serien
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg egenskaber, indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

hjreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable

Du kan endda få billedet til at fylde hele skæmen ved, under change resolutions at vinge af i show only physical resolutions, men så bliver skærmen også ringe til alt andet en fremvisning af film
Avatar billede onkel_dunkel Nybegynder
22. november 2005 - 21:53 #4
Ja jeg har et geforce 6800 gt. Tv tool har ejg alrdig hørt om.
Avatar billede onkel_dunkel Nybegynder
22. november 2005 - 22:18 #5
Har gjort som du ahr skrevet, bare uden brug af tv tool men stadigvæk med sort skærm
Avatar billede c-holst Novice
23. november 2005 - 08:26 #6
sorry for den med tv-tool. Det er et lille program, som kan styre tv-outsignalet
www.tvtool.de 15 demo. Du skal DEaktivere nview først, hvis du vil prøve det.

med det kort, skal du bruge en af de nyeste drivere. tror ikke den jeg foreslog virker med så nyt et kort.

jeg synes vi skal kigge lidt på dit tv. hvordan er det sluttet til, med et scartstik. Prøv da alle tilgængelige stik.
Avatar billede onkel_dunkel Nybegynder
23. november 2005 - 10:38 #7
Pc'en er tilsluttet mit tv via et gult phono stik forest på tv'et, har også prøvet at sætte selvsamme phonostik i et scart stik og sætte det i ommme bagved men det gav heller ingen resultater. Det sære er bare at det har virket før...
Avatar billede onkel_dunkel Nybegynder
26. november 2005 - 23:57 #8
Har efterhånden konkluderet at tv-out stikket på mit kort er i stykker. Findes der et tv out kort til pci eller noget i den stil jeg kan bruge så jeg kan få tv out igen?
Avatar billede c-holst Novice
27. november 2005 - 07:38 #9
Hvad med lidt reklamation?

har du mulighed for at låne et andet grafikkort, så du kan få testet at dit tv er indstillet ordenligt. Nogle fine tv kan efter sigende indstille forskellige funktioner for de kanaler. Har du en manual

Der er dog også andre ting der kan prøves fx tvtool

en repair
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

har du prøvet at tilslutte via scartstikket
http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?ProductNo=06-045&VersionNo=0