Avatar billede k-b-n Nybegynder
21. november 2005 - 17:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Told på computerspil?

Hej jeg har tænkt mig at købe age of empires 3 på cd-wow.dk, men hvor meget er tolden på hvis man bliver "taget" og hvor tit sker det.
venlig hilsen
Ken
Avatar billede lonepeter Novice
21. november 2005 - 17:41 #1
Mig bekendt bliver cd-wows produkter sendt fra sverige og england der begge er medlemmer af EU og derfor skal der ikke betales told.

Sådan som jeg har forstået det er hele pointen bag deres koncept at indføre varene til lande med en høj "bakatel" grænse for fortoldning, og på den måde altså at få dem ind i EU uden at skulle betale told af dem. Når de så en gang er inde for EU´s ydre told mur, så kan de frit sendes på tværs af landegrænserne inden for EU.

Grunden til at de vælger Sverige og England er at de har en grænse der vist ligger på omkring 200,- vare under den pris skal der ikke betales told af.
Avatar billede k-b-n Nybegynder
21. november 2005 - 18:07 #2
fra cd-wow.dk

Please note that within the European Union you MAY be charged CUSTOMS DUTY/VAT on this item as the value of this product is in excess of your personal import allowance.

If applicable, this Customs charge is collected by the Post Office/Postal Agent who may also charge you an additional handling fee for clearing your package through Customs.

We are unable to provide any guidance as to how much the Customs Duty/VAT or Post Office clearance fee will be as unfortunately these charges are completely beyond our control.

Men spillet koster 290 kr. så den ligger over bakatel grænsen.
er der nogen der ved hvor meget det koster.
og hvor tit tolden tager prøver.
Avatar billede themom Nybegynder
21. november 2005 - 18:14 #3
Avatar billede themom Nybegynder
21. november 2005 - 18:36 #4
Avatar billede k-b-n Nybegynder
21. november 2005 - 18:56 #5
tak for svarende. læg et svar så accepter jeg
Avatar billede themom Nybegynder
21. november 2005 - 18:56 #6
svar :)
Avatar billede lonepeter Novice
21. november 2005 - 19:31 #7
Mystisk mystisk... - så må de åbentbart have ændret på deres system, eller også er det måske fordi at varen er så dyr at den ikke kan "sniges" ind i EU uden at der skal betales told.
Avatar billede skjoldan Nybegynder
22. november 2005 - 14:28 #8
Jeg har bestilt over 250 dvd film fra dem, og flere spil (især ps2 spil) og jeg har ALDRIG nogensinde betalet Told på en pakke fra dem.

Så jeg vil sige, den som de skriver er bare en (better safe than sorry)
Avatar billede k-b-n Nybegynder
22. november 2005 - 16:38 #9
Til skjoldan:
Lige et lille spørgesmål. er der danske undertekster på de film du køber dem.
Avatar billede themom Nybegynder
22. november 2005 - 17:30 #10
tak skal du ha :)
Avatar billede skjoldan Nybegynder
23. november 2005 - 11:12 #11
Til k-b-n:
Det er meget forskelligt, region 1 film(hvor den advarsel som står her også kommer) er der ekstremt sjældent danske undertekster.
Nogle gange er der på region2UK. For det meste er der på Region2SE.

Prøver lige at finde et link hvor du kan søge på film, og få de oplysninger.
Avatar billede skjoldan Nybegynder
23. november 2005 - 11:18 #12
Og her fandt jeg noget. :)

Her kan man søge på filmene, og få forskellen mellem de forskellige regioner:
http://www.dvdcompare.net/

Lige ang. told, så er der en meget smart told regner på dette link:
http://www.cyberzed.dk/told.html
Avatar billede themom Nybegynder
19. januar 2006 - 10:52 #13