Avatar billede MrJ Praktikant
21. november 2005 - 14:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tillad kun bestemte internetsider

Hej

Jeg arbejder på en fritidsklub, som har et problem med at der kommer mange virus og andet godt ind på computerne jævnligt, da børnene surfer på porno sider og lign. så snart der ikke er en voksen til stede.

Derfor ønsker vi at lukke af for alt andet end de sider som vi godkender.
Jeg overvejer at få internettet til at gå gennem een computer som kan styre trafikken, og bestemme om der var skal være adgang til en given side eller ej.
Findes der nogle gode programmer til dette formål?

Jeg ved også at man kan konfigurere en router til den slags. Men hvilken løsning er bedst?

Jeg er ikke ekspert i netværk osv, så jeg håber at der er nogen her som har en god ide.

Mvh
Effer
Avatar billede milandt Nybegynder
21. november 2005 - 16:00 #1
Hej Effer :)

Nu har jeg ikke gravet så forbandet dybt i dette her, men mon ikke en software "proxy" er løsningen?

Noget i stil med dette http://www.allegrosurf.com/features.asp eller en af de mange andre som google "anbefaler" når man søger på software proxy filter?

/Dennis
Avatar billede milandt Nybegynder
21. november 2005 - 16:02 #2
I deres oversigt over features er blandt andet:

- Block unwanted content

- Share One Internet Connection    Share a single Internet connection with multiple computers

og det er jo præcis det du leder efter..
Avatar billede caspers Nybegynder
22. november 2005 - 13:33 #3
Jeg bruger selv en Linux maskine til router, og der er det muligt at lukke eller åbne for de IP numre man skulle ønske. Anternativt kan du logge hvad de laver på nettet, og sige til dem at du gør det, det vil helt sikkert virke. Det kan du gøre med http://www.unispeed.dk/netloggerse.html
Avatar billede MrJ Praktikant
23. november 2005 - 13:31 #4
Hey Dennis.
Det ligner lige et program jeg kan bruge, og der er endda en trial version.

Takker

Caspers >> Jeg er bange for at det ikke har så god effekt at sige at jeg logger trafikken, som hvis jeg bare kun tillader bestemte sider.
Men ellers tak for ideen.

Milandt læg lige et svar
Avatar billede vejmand Juniormester
23. november 2005 - 13:38 #5
Det er også muligt at blokere sider i internet explorer 6
Blokeringen virker dog kun i IE, der må altså ikke være andre browsere installeret.

http://www.eksperten.dk/spm/663618
Avatar billede caspers Nybegynder
23. november 2005 - 17:33 #6
Det tager dem nok ikke så lang tid at slå proxy instillingerne fra i IE, eller installere Firefox istedet. Så du skal nok gøre noget mere.
Avatar billede milandt Nybegynder
23. november 2005 - 18:23 #7
svar :) og held og lykke Thomas
Avatar billede milandt Nybegynder
23. november 2005 - 18:38 #8
svar!!