Avatar billede wonderwalls Nybegynder
20. november 2005 - 18:52 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

IBM bærbar - men hvilken?

Jeg skal er på jagt efter en ny bærbar computer. Jeg havde en T42 hvor jeg arbejdede tidligere, og den var jeg meget tilfreds med. Designet er fedt, maskinen var stabil osv.

Jeg skal bruge maskinen til Office og billedbehandling, og har ikke de store krav til HW som sådan. Det eneste der er vigtigt er, at jeg ikke kommer under 14.1" skærm, og at maskinen har DVD brænder.

Skal jeg gå efter en T43 nu? Hvad er forskellen i forhold til T42? Hvad står p for ved IBM (eks. T43p)? Hvilken processorkraft skal vælges i forhold til prisen, når man sammenholder mit behov for datakraft?

Alt i alt - hvad er bedst til prisen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2005 - 19:15 #1
SKAL det være IBM, eller er du åbne overfor f.eks. Asus eller Fujitsu Siemens?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2005 - 19:40 #2
Avatar billede driis Nybegynder
20. november 2005 - 19:55 #3
T serien har ikke ændret sig det helt store; og hvis den gerne skal være billig var det muligvis en idé at se om du kunne finde en T40 eller T41 på lager et eller andet sted. Den kan du sikkert få noget billigere fordi det er en udgået model - og den behøver ikke at være forældet hardware mæssigt af den grund.

For 9 mdr siden købte jeg en T40 med Centrino 1.6 GHz processor og 1 GB RAM. Den er rigeligt hurtig til mig, og jeg bruger den meget allround, fra Office opgaver og internet til programmering i Visual Studio eller MatLab.

Det kan være værd at gå efter en model med en opløsning på 1400x1050 (den findes i 14.1"), når du skal bruge den til billedbehandling. Samtidig vil jeg anbefale mindst 1 GB RAM (du kan evt. købe 512 MB ved siden af og selv sætte i, det er billigere end det, IBM skal have for det).
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. november 2005 - 20:35 #4
Jeg har selv kik på en X41 i Tablet versioner, den er ret dyr, men lækker
Avatar billede wonderwalls Nybegynder
20. november 2005 - 22:13 #5
Driis ved du hvor de kunne have en T41 på lager?
Avatar billede driis Nybegynder
20. november 2005 - 22:20 #6
En mulighed:
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=501&osCsid=ce92181f9d62bbeccd49f8cacee63374
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=139&osCsid=ce92181f9d62bbeccd49f8cacee63374

De har også andre i T serien, fra 9K til 20K, så der er lidt at vælge imellem.
Den T41 jeg linker til, var måske et godt bud; den har også 1400x1050 skærm, som jeg personligt er meget glad for i forhold til at skulle "nøjes" med 1024x768.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2005 - 23:01 #7
wonderwalls er ikke ude efter at få hjælp, så jeg dropper ud....
Avatar billede wonderwalls Nybegynder
21. november 2005 - 09:32 #8
John, jeg kan slet ikke klare din holdning! Håber du fik sovet godt i nat.
Et gratis råd til dig: "Lad være med at tro at du ved hvad andre mennesker vil/kan".

Wonderwalls
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2005 - 09:45 #9
Jeg spørger + beder om noget men ingen respons...

Det kan man jo ikke bruge til noget, så hvorfor spilde tide på dig?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2005 - 09:46 #10
... husk navn i karma næste gang ...
Kan ikke bruge tom og anonym karma til en skid.
Avatar billede wonderwalls Nybegynder
21. november 2005 - 09:48 #11
Driis, du har ret den ser fornuftig ud. Den har 'kun' 32MB grafikkort. T42/T43 kører med 64MB. Skal jeg se stort på det?
Avatar billede huset Praktikant
21. november 2005 - 10:24 #12
wonderwalls>> Hold da kæft din opførsel er tilgrin!
Avatar billede wonderwalls Nybegynder
21. november 2005 - 10:49 #13
Tak for dit bidrag Huset.
Avatar billede huset Praktikant
21. november 2005 - 10:50 #14
Hvorfor pokker ikke slappe af. Der er jo en grund til John skriver det han gør ikke!

At folk ser du er seriøs og lukker dine tråde, gør at du nemmere får hjælp enanden gang
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2005 - 10:53 #15
Prøvede skam også at hjælpe her, men det blev totalt overset...
Kommentar: john_stigers
Avatar billede wonderwalls Nybegynder
21. november 2005 - 10:55 #16
Prøver at lukke trådene, men har problemer. Kan ikke få lov til det? Har du oplevet det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2005 - 11:02 #17
Når du vil lukke, skal du huske at markere brugerens navn i boksen til nestre og så klikke på accepter - er det sådan du gør?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2005 - 11:03 #18
nestre = venstre

hmmm :)
Avatar billede wonderwalls Nybegynder
21. november 2005 - 11:11 #19
Jeg får 'fatal errors' på nogle af spøgsmålene når jeg logger ind?
Kan eks. ikke få adgang til: http://exp.dk/spm/576123?
Avatar billede huset Praktikant
21. november 2005 - 11:12 #20
virker fint her
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2005 - 11:22 #21
Det er et kendt problem der af mystiske grunde opstår for nogle brugere - prøv at bruge http://exp.dk/support/?action=support og beskriv dit problem, måske de kan hjælpe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2005 - 11:23 #22
ps. link virker også fint her :)
Avatar billede wonderwalls Nybegynder
21. november 2005 - 11:39 #23
Jeg vil kigge på det senere i dag igen...
Avatar billede wonderwalls Nybegynder
21. november 2005 - 21:23 #24
Jeg går efter den T41 som driis nævner.

Hvordan kan jeg lukke denne tråd, og give mine points til driis?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2005 - 22:36 #25
den er lukket og driis har fået point