Avatar billede agenten Nybegynder
20. november 2005 - 17:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte XP i fejlsikret tilstand eller andet

Hvis jeg prøver at starte XP i fejlsikret tilstand eller nogle andre måder, så genstarter computeren hele tiden. Jeg har prøvet at boote fra cd-rom og lave en repair, men alt hvad den gør er at starte i dos mode. Hvis jeg skriver exit, så genstarter den igen. Er der noget jeg kan gøre i dos moden? Jeg vil nemlig gerne beholde de data jeg har.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
20. november 2005 - 18:01 #1
ved ikke om det kommer til at virke men:
Hvis du har en anden HDD med et styresytem på kunne du boote fra den og sætte din oprindelige HDD til slave. Når du så er i windows kunne du overføre data'en (jeg tænker på dokumenter osv) til den anden HDD.
Det virker nok kun med dokumenter, lydfiler, videofiler osv. nok ikke med programmer osv.
Ellers er den eneste løsning jeg ummidelbart kan høre er at formatere din HDD og installere en helt frisk installation af windows!
(begge dele kan gøres fra windows cd'en)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. november 2005 - 19:36 #2
f8 under opstart, vælg deaktivere automatisk genstart, lad os høre hvilken fejlmelding den kommer med. noget 0x00000 værk
Avatar billede agenten Nybegynder
20. november 2005 - 19:37 #3
Ja, det var også den løsning jeg kom frem til. Du får tak for svaret og point.
Avatar billede agenten Nybegynder
20. november 2005 - 21:35 #4
Nu har jeg startet med HDD som slave og jeg kan se mine mapper på den disk der er i stykker, men når jeg prøver at gå ind i mapperne eller køre virus scan på den, så fryser den. Nogle der ved hvad det kan være?