Avatar billede rastaman Nybegynder
19. november 2005 - 22:34 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Design af billede-links

Hejsa

Jeg har købt denne fla-fil på nettet og vil gerne rette den til så jeg kan indsætte mine egne billeder og mine egne links.

Er der nogle som vil være så søde at forklare mig ret detaljeret hvordan jeg:

1) Indsætter egne billeder i denne fla-fil
2) Når man klikker på et billede linker den til mit eget link, hvor retter jeg det ?

Er der nogle som kan hjælpe.

Filen kan hentes her: http://www.michaelrastad.dk/puslespil.htm

På forhånd tak

Rastaman
Avatar billede miss-g Seniormester
19. november 2005 - 23:00 #1
Får man ikke noget info med når man køber sådan en fil?

Jeg kan ikke finde linket - der er umiddelbart lavet 1 knap som man normalt bruger til links, men der står heller ikke noget kode i den?

Billedet kan du ihvertfald udskifte ved at dobbeltklikke på det nuværende billede. Det ligger i flere lag og grupper, så bare dobbeltklik indtil du kommer ind til selve billedet.

Ellers har jeg ikke den store forstand på flash (endnu), så resten vil jeg overlade til nogle andre ;-)
Avatar billede palmskov Nybegynder
20. november 2005 - 01:16 #2
Der er da masser links i filmen; KLik på et af billed ikonerne på hovedscenen i fla filmen. Slå 'enable simple buttons' fra. Det gøres fra control punktet i topmenuen

Herefter kan du vælge actions på de enkelte buttons og se denne kode:

on (rollOver) {
    this.xpos = 300;
    this.ypos = 300;
    this._rotation = 0;
    this.swapDepths(20);
}
on (rollOut) {
    this.xpos = 100;
    this.ypos = 100;
    this._rotation = -5;
}
on (release) {
    getURL("http://www.istockphoto.com/file_closeup.php?id=628891", "_blank");
}

Ret billedstierne i getURL koden;)
Avatar billede miss-g Seniormester
20. november 2005 - 02:28 #3
Jeg er ikke en haj til flash - men så lærte jeg da noget nyt - tak *S*
Avatar billede palmskov Nybegynder
20. november 2005 - 03:21 #4
Selv tak her er svaret, så du kan smide points;)
Avatar billede palmskov Nybegynder
20. november 2005 - 03:22 #5
Ups det er jo ikke dig rastaman, der svarede. Men hvis det var løsningen kan du bare smide points til mig;

@miss-Q: Selv tak man lærer noget nyt hver dag ;))
Avatar billede miss-g Seniormester
20. november 2005 - 03:22 #6
Det vil jeg lade rastaman om *G*
Avatar billede rastaman Nybegynder
20. november 2005 - 09:48 #7
Det er smadder godt palmskov. Det var svaret på mit ene spørgsmål. Kan du "hurtigt" forklare mig hvordan jeg selv indsætter mine billeder
Avatar billede palmskov Nybegynder
21. november 2005 - 00:33 #8
Jeps de originale billeder ligger uner knappen, der er gennemsigtig; Du kan også udskifte dem i biblioteket; Åbn biblioteket med ctrl + l og find de billeder du vil udskifte. Dobbeltklik og vælg import for at indsætte nye billleder...