Avatar billede jimjimjam Nybegynder
19. november 2005 - 15:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Chipset køler går AMOK!

Hej!

Jeg har sQ et problem med mit bundkort! For 7 måneder siden var mit bundkort til RMA hos SHG, fordi chipsetkøleren larmer FULDSTÆNDIG vildt! Køleren kører ikke imod ribberne, så det må være inde i "motoren" på den!

Vi snakker om et Abit Ic7 bundkort! Kan man ikke købe sådan nogle små kølere nogle steder, der passer på chipsættet ?

Problemet opstår ofte, når computeren har været kold, og jeg skal enten ind og røre ved køleren, eller gi et lille dab på kabinettet før den holder op! (Nogen gange skal der 40 små slag til før den virker)

Den minder meget om den her : http://www.lostcircuits.com/motherboard/abit_ic7/cooler.jpg

Hvad ville i gøre?
Avatar billede wolfborn Nybegynder
19. november 2005 - 16:04 #1
jeg ville investere i en ny hvis jeg var dig.

Du kunne overveje at lade den være passivt kølet, dvs. uden nogen blæser, men med et lidt større køleelement.

se den her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139503
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
19. november 2005 - 16:04 #2
Passer den på mit MB?
Avatar billede wolfborn Nybegynder
19. november 2005 - 16:13 #3
det vil jeg tro den gør, du kan eventuelt måle dit nuværende køleelement, og se om de ikke har dimensionerne:
3,8cm (længde)
3,8cm (bredde)
Avatar billede holy_arse Nybegynder
20. november 2005 - 16:55 #4
Du kan få en masse chipsæt kølere på edbpriser.dk. Men du kan også prøve at give motoren noget olie. Det kræver dog at du skiller blæseren ad. Hvis du giver den olie, kan du bare give den noget symaskine olie, det virker bare perfekt.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
20. november 2005 - 20:59 #5
Frists mere til at bruge passiv køling :)

Nogen der kan finde ud af hvor stor køleelement der passer på chipsættet @ Abit IC7
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
23. november 2005 - 12:39 #6
lækkert nok :)

Jeg har købt en mothafucker stor processer køler + http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104955

Og det spinner bare ! Lukker!