Avatar billede nik-nak Nybegynder
17. november 2005 - 23:02 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Medion computer fra aldi!

Hej eksperter!
er der nogle der har set Medion maskinen fra Aldi?
den indeholder bla. dette grafikkort, GeForce 6700 XL som jeg tilsyneladende kun kan finde i den maskine der, det er jeg ikke særlig tryk ved, ikke engang nvidia selv har kortet på deres sité, er den maskine dårlig eller hva? ved første øjekast ser den pænt syg ud men nu er det jo aldi vi snakker om, og Medion har ikke hørt om den producent? er det en lorte maskine?
Avatar billede gonexus Nybegynder
17. november 2005 - 23:56 #1
Nu er jeg ikk expert i Medion maskiner men jeg har rodet lidt med en.. Men efter hvad jeg har oplevet med den maskine så vil jeg ikk råde andre til at købe Medion.. Jeg bygger selv og har aldrig været udsat for de ting som med den pc(medion).. Den jeg rodede med fandt jeg ud af havde et bundkort fra MSI men det var ikk registreret på deres hj-site.. og ligeså med andre komponenter.. og hvis maskinen fejleret eller andet skal du nok være forberedt på ikke at ha den i 1-2 uger og fremefter.. Det er der sikkert andre der kan nikke genkendende til.. sååh alt i alt fraråder jeg at købe sådan en maskine..
Men igen det er bare min mening...
Håber det er noget du kan bruge i dine overvejelser..
Avatar billede john.doe Nybegynder
18. november 2005 - 08:05 #2
1-2 uger = 1-2 måneder
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
18. november 2005 - 08:13 #3
Hmm, jeg har altid haft den overbevisning, at man ikke skal købe en computer ved f.eks. Aldi, men køber jo heller ikke bil hos slagteren. Jeg vil hellere købe den hos en butik, som jeg har en forventning om ved noget om computere og derfor kan jeg så også stille størrere krav til dem.

Netop han nok skal undvære den i lang tid, hvis den skal repareres, er også et problem. Omvendt, nok til manges overraskelse incl. min, så er der faldet dommen, i forhold til denn nye købelov, som sige at firmaet kun må reparerer 1 gang, derefter kan du kræver købet for ophævet. Link http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/

Som en sidebemærkning, så mener jeg faktisk at have læst noget om at Aldi, faktisk er den største spillere på markedet i Tyskland, angående salg af computere. Så kan man tænke lidt over det..

At producenterne ikke vil kendes ved deres produkter, virker også meget mistænkeligt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. november 2005 - 10:06 #4
lsskaarup> ikke kun 1 forsøg til at reparere - det kommer HELT an på omfanget af fejlen:
Som tommelfingerregel kan man sige, at sælger kun har et enkelt forsøg, når det gælder fejl, der er enkle at finde og reparere, mens sælger kan have flere forsøg, når der er tale om f.eks. periodiske fejl i teknisk komplicerede varer. Hvis afhjælpning sker hurtigt, kan dette tale for, at sælger får flere forsøg, end en sælger der er lang tid om at reparere. Kilde: http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-forbrugere/fejl-og-mangler/varer/dine-rettigheder/rimelig-tid/
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
18. november 2005 - 14:31 #5
Ja, der kan man bare se hvordan Forbrugerstyrelsen definerer det, og det bringer os vel egentlig frem til det som, jeg mener er hele problemet.

Loven er skruet firkantet nok sammen (mærkeligt man skal sige det...). Hvis der var klare linie f.eks. 1 eller 3 forsøg til reparation, og som skal varen enten ombyttes eller købe hæves. Så var det til at tage og føle på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. november 2005 - 14:53 #6
Helt enig - man får forskellige svar alle steder man søger.
Faktisk kan man på www.forbrug.dk læse et sted at ved 3. rep. er man berettiget til ophævelse af købet...
Avatar billede gonexus Nybegynder
18. november 2005 - 15:03 #7
Hey all eksperter.. Ikk for at afbryde jeres snak om ret til ophævelse af handel og div. men jeg vil da være så venlig at gøre opmærksom på spørgsmålet fra nik-nak..
Jeg tror ikk rigtigt han kan bruge det med fortrydelsesret og rep. til noget lige nu..
Avatar billede thorkilry Nybegynder
18. november 2005 - 21:33 #8
Jeg mener det er et godt køb for pengene. I forhold til Dell, bilka, merlin, El-giganten,mm.Så er der nutidige komponenter i maskinen. Lige et link om grafik.
http://216.239.37.104/translate_c?&u=http://www.it.com.cn/f/market/0510/18/187385.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. november 2005 - 21:39 #9
frA LINK:
±à¼­¹Ûµã£ºÃ»Ïëµ½Ðлõû³ö£¬È´¹¤°üÏÈÐУ¬ÆÚ´ýÐлõÄܹ»¾¡¿ìÉÏÊиúX700Æ´¸öÄãËÀÎһºÇºÇ£¡ ¡¡

¡¡¡¡¡¾IT.com.cn¹ãÖݱ¨µÀ¡¿¹Ø×¢ÏÔ¿¨ÐÐÇéµÄÅóÓÑ×î½ü¶¼Ó¦¸Ã´Ó¹úÄÚ¸÷´óÍøÕ¾ÉÏÁ˽⵽£¬nVIDIAËƺõ¼´½«ÓÐÁ½¿îȫеÄÏÔ¿¨ÉÏÊÐÁË¡£ÆäÄ¿µÄÏÔÈ»ÊÇΪÁËÓ¦¶ÔATI²úÆ·ÏßÖÐX550/XTºÍX700´øÀ´µÄÇ¿´óѹÁ¦¡£ÆäÖÐÒ»¿îÃûΪ6700XLµÄÏÔ¿¨£¬¾ÍÊÇΪÁ˶Ը¶X700¶øÉè¼ÆµÄ£¬µ«Ä¿Ç°¸÷´óÍøÕ¾¹ØÓÚÕâ¿î6700XLµÄ±¨µÀ½öÏÞÓÚÒ»Á½Õżòµ¥µÄͼƬ¡£Ö»ÄÜ¡°ÑÛ¹Û¶ø²»¿ÉÙôÍ桱µÄÐÄÇéÏë±ØÊÇÍæ¼ÒÃÇÓÀÔ¶µÄÍ´£¬ËùÒÔС±àÕâ´Î¾òµØÈý³ßΪ´ó¼ÒÔÚÊг¡ÉÏÍÚµ½ÁËËüµÄ×Ù¼£¡£Ï²»¶µÄÅóÓѾÍÇë¸úËæС±àµÄ¾µÍ·À´³¢³¢ÏÊ°É£¡

¡¡¡¡ Õâ¿î6700XLÏÔ¿¨Æäʵ»¹²»ÊÇÕý¹æµÄÐлõ£¬µ«×÷Ϊ¹¤°ü²úÆ·µÄËüÕûÌåÓÃÁϷdz£Ôúʵ¡£ÑÛ¾¦Ï¬ÀûµÄÅóÓÑÒ²Ðí»áÁôÒâµ½ÏÔ¿¨ÉÏÓ¡×Å¡°MEDION¡±µÄ±êÖ¾£¬MEDIONÊÇÅ·ÖÞ×î´óµÄµçÄÔÅä¼þºÍÆ·ÅÆ»ú·ͨ³§ÉÌÖ®Ò»£¬Æä²úÆ·º­¸ÇÁËÕû»ú¡¢±Ê¼Ç±¾µçÄԺ͸÷ÖÖPCÅä¼þµÈ¡£¾ÝÀÏ°åµÄ½éÉÜ£¬Õâ¿î6700XLÕýÊǰ忨Èý¾ÞÍ·Ö®Ò»µÄ΢ÐÇΪMEDIONרÃÅÉú²úµÄ¡£

¡¡¡¡ ¸ù¾Ý´ÓnVIDIA´«³öµÄһЩÏûÏ¢¿´À´£¬6700XLÊÇ»ùÓÚNV43ºËÐĵģ¬ÆäÐÔÄܽéÓÚ6600LEºÍ6600GTÖ®¼ä¡£ËùÒÔÆä·¢ÈÈÁ¿Ó¦¸Ã²»Ì«´ó£¬²»¹ýÕâ¿î6700XL·Ç³£¿äÕŵØÌṩÁËÒ»¸ö³¬´óµÄÂÁÖÊÉ¢ÈÈÆ÷£¬´ÓÉ¢ÈÈ·çÉȵÄÏ·½ÎÒÃÇ»¹ÄÜ¿´µ½Ò»Ìõ³¤³¤µÄÈȹܡ£ÓÐÕâÑùµÄÉ¢ÈÈÌõ¼þ£¬ÏàÐŶÔÓÚ³¬Æµ½«»áÓв»ÉٵİïÖú¡£

JEG FATTER IKKE DET SPROG...
Avatar billede thorkilry Nybegynder
19. november 2005 - 00:00 #10
Har du en google toolbar med indbygget "translate in to English" . Men er det dig der er spørgeren i denne tråd?
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=10&tID=307053
Avatar billede nik-nak Nybegynder
21. november 2005 - 08:03 #11
dropper aldi maskinen...fik at vide at det var noget lort...og kan ikke lige det der specielle tysker lort af et modded nvidia kort..
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2005 - 10:02 #12
Måske du lige skal bede om svar, så du giver point til dem der har hjulpet, og ikke "kommer til" at tage dem selv :)
Avatar billede nik-nak Nybegynder
21. november 2005 - 11:11 #13
post svar
Avatar billede thorkilry Nybegynder
21. november 2005 - 16:17 #14
Jeg foretrækker også selv at sammensætte.
Avatar billede mads-3 Nybegynder
25. november 2005 - 20:32 #15
synes aldi pc'en så LIDT blæret ud, med alt det der, men man får det aldrig brugt eller også er det ligesom de der billige "21 in 1" ting hvor der er 21 ting der ikke kan en skid, fx en lommekniv, kniven kan ikke skære, saven kan ikke save, skruetrækkeren ødelægger kærve, oplukkeren kan ikke åbne flasker.. (det ville så svare til alle de der ting medion pc'en kunne)
jeg vil nok anbefale www.shg.dk da de kan finde ud af at sætte nogle ordentlige grafikkort i deres maskiner i modsætning til el giganten og dell.
Dell kalder det at "opgradere" skærmen ved at gøre den større... hvis ikke respons tiden bliver mindre så gør det jo bare computerens samarbejde med skærmen dårligere, da der så vil færre færre pixels per cm.
in short: www.shg.dk in i pc-systemer, ind i basicpower og vælg den anden (basicpower 5001)
Avatar billede mads-3 Nybegynder
25. november 2005 - 20:34 #16
*det ville jo så være FLERE pixels per cm, altså dårligere grafik hvis ikke man sætter grafikkortet til at lagge.. (lorte grafikkort i deres pc'er)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2005 - 20:37 #17
den med pixels og dårlige grafikkort er jeg slet ikke med på hvad du mener der mads-3???
Avatar billede huset Praktikant
25. november 2005 - 20:58 #18
Mads vrøvler også her

http://www.eksperten.dk/spm/664805#rid5940827

Kommentar: mads-3
Avatar billede mads-3 Nybegynder
12. december 2005 - 18:34 #19
.. hvis grafikkortet skal generere flere pixels for at billedet ser bedre ud kræver det jo mere. Hvis der ikke blev flere pixels ville grafikken enten være kornet, firkantet eller være en sort kant udenom. derfor
Avatar billede huset Praktikant
13. december 2005 - 15:00 #20
LOL