Avatar billede naesten_expert Nybegynder
17. november 2005 - 19:58 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Tegneprogram søges

Billigt eller freeware. Skal bruges af håndværker, som selv kreerer individuelle løsninger indenfor smediefaget.

Er lidt i tvivl om jeg har valgt rette kategori.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. november 2005 - 20:00 #1
http://gimp.org/ er et tegneprogram, men vad er det helt nøjagtigt at du søger? Et CAD program?
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
17. november 2005 - 20:04 #2
Tak for dit hurtige svar. Jeg ved desværre ikke helt hvad pgl. søger, er selv meget noob i den slags programmer. Men jeg kan forsøge at forklare mig lidt bedre. Hvis nu pgl. får en opgave, og skal bygge et nyt stakit/hegn, og kunden selv har nogle ideer. Inden håndværkeren går igang, kunne det være rart at designe stakittet i et program iden der iværksættes, og evt. misforståelser kan undgås.
Avatar billede datasource Nybegynder
17. november 2005 - 20:19 #3
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
17. november 2005 - 20:20 #4
super jeg tester det lige af og vender tilbage
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. november 2005 - 20:24 #5
Gimp kan det samme som paint shop pro. Men det du har brug for er et teknisk tegneprogram (CAD)
Avatar billede osborne Nybegynder
18. november 2005 - 09:15 #6
Som James siger så er både Gimp og Paint Shop Pro tegne/maleprogrammer og ikke specielt godt egnet til den type opgave du beskriver.

Prøv at skrive "CAD Gratis" oppe i søgelinien så får du en række svar på lignende spørgsmål her på eksperten.
Avatar billede osborne Nybegynder
18. november 2005 - 09:31 #7
Avatar billede osborne Nybegynder
18. november 2005 - 09:35 #8
.. og et udsnit af info fra hjemmesiden on QCad programmet:

QCad is an application for computer aided drafting in two dimensions. With QCad you can create technical drawings such as plans for buildings, interiors or mechanical parts. [..] QCad was designed with modularity, extensibility and portability in mind. But what people notice most often about QCad is its intuitive user interface. QCad is a simple 2D CAD system for everyone. You don't need any CAD experience to get started with QCad immediately.
Avatar billede osborne Nybegynder
18. november 2005 - 09:40 #9
QCad er så vidt jeg ved en af de mest brugte gratis CAD programmer.

Hvis dette ikke lige er det du leder efter så tag evt. en søgning efter "CAD free" på www.download.com og på www.twocows.com og se hvad der findes af diverse programmer.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
18. november 2005 - 09:56 #10
må jeg bede jer alle om et svar, og tak for hjælpen. Jeg vil linke jeres gode forslag videre til rette vedkommende.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. november 2005 - 10:13 #11
svar
Avatar billede datasource Nybegynder
19. november 2005 - 00:50 #12
svar :P
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
19. november 2005 - 01:12 #13
tazza-i-ha
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
25. november 2005 - 15:51 #14
prøver lige igen
Avatar billede osborne Nybegynder
26. november 2005 - 17:12 #15
he he .. hvad er det du prøver? (hvis det er point så skal du blot sørge for at markere med musen dem på listen der skal have point)
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
26. november 2005 - 22:21 #16
Så lykkedes det