Avatar billede peter_bille Nybegynder
16. november 2005 - 19:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En kæde med formater og hvor tomme felter bevares

Jeg har 10 regneark i samme workbook. De er 3 A4-sider hver i print, hvoraf ca. ½ A4's beregninger er præcis ens.

Kan man definere et område i fx ark 2 - 10 så de indeholder præces samme indhold som de tilsvarende celler i ark 1? Hvis jeg laver en alm kæde følger formater ikke med og tomme felter bliver til 0'er.
Avatar billede brynil Nybegynder
16. november 2005 - 20:12 #1
Det er ikke sikkert det er den smarteste måde, men i dine 9 ark kan du forsøge denne fremgangsmåde:

Du skal selvfølgelig ikke starte i A1, hvis dit område er placeret et andet sted.

I ark 2 celle A1 skriver du formlen:

=HVIS(Ark1!A1="";"";Ark1!A1)

Hvis celle A1 i Ark1 er tom, så skal celle A1 i Ark2 også være tom. Ellers vises værdien af celle A1.

Træk(kopiér) formlen så den passer til hele det relevante område.

Når du har fået alle formler oprettet markerer du hele det relevante område i Ark1, Kopiér det, markér øverste venstre celle i Ark2 og vælg Indsæt speciel og markér Formater. Så overføres de nuværende formater fra Ark1 til Ark2.

Hvis du efterfølgende ændrer format i Ark1, bliver det ikke overført til Ark2.
Avatar billede peter_bille Nybegynder
16. november 2005 - 20:26 #2
Ja, tak for det, men det er lidt ala den løsning jeg har idag, og som jeg synes er lidt halvfærdig, idet jeg måned for måned kan være nødt til at ændre indholdet (og opsætning) en smule og såedes skal til at kopiere format ind på alle underliggende ark.

Jeg håber lidt på at nogen kender en løsning til hvordan man kan indsætte et "vindue" eller evt. paste på alle ark på en gang, eller noget helt ud af boksen ... :)
Avatar billede sjap Praktikant
16. november 2005 - 20:29 #3
Du kan kopiere området, og så indsætte det som "Indsæt billedkæde" på de øvrige ark. På denne måde vises blot et "billede" af det oprindelige ark, og det opdateres ved ændringer.
Avatar billede sjap Praktikant
16. november 2005 - 20:31 #4
For at kunne indsætte billedkæde, skal du holde skift knappen nede, og så vælge menuen rediger og Indsæt billedkæde.
Avatar billede peter_bille Nybegynder
16. november 2005 - 20:59 #5
Juhuu, det løser problemet og det ser fint ud i print og det hele. Det er fanme godt nok en sær funktion, men who cares når det virker.

Send et svar og jeg sender dine points.
Avatar billede sjap Praktikant
16. november 2005 - 22:25 #6
:0)