Avatar billede svogerslev Nybegynder
16. november 2005 - 16:36 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Bruge Dreamweaver til at lave en online videofilms database

Hej

Jeg skal i gang med at lave en online videodatabase for min far. Han har ca. 1500 danske film (ja, han er entusiast)

Jeg har tidligere arbejdet lidt med Access, og da det er en relativ simpel database jeg skal lave, så formoder jeg ikke at jeg behøver så meget mere viden om DB...

Der hvor jeg halter lidt er i Dreamweaver-delen.

Jeg har dette hæfte:

http://idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-675-3

Jeg tror sagtens jeg kan oprette tabellerne i database, og skrive data til dem. Men der hvor jeg tror den halter er når jeg skal til at søge data frem i databasen. Det er ikke så meget selve forespørgslen, som det er hvorledes man fortæller browseren, at det skal hente alle de rækker som passer til søgningen?

Er der nogle der kender nogle tutorials, eller ved hvor jeg kan læse alt jeg behøver at vide... (please, lad være med at skrive php.net, jeg stræber efter at lave det hele i dreamweaver)

Jeg er mere end villig til at købe en bog. Jeg kan se at der er tilbud på denne:

http://idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-578-1

Er der nogle som kender noget til bogen, og kan fortælle om den kan hjælpe mig med at lave den ønskede database?
Avatar billede nicofar Nybegynder
17. november 2005 - 20:34 #1
HEY! DEn der DW-bog af søren pedersen skal du ikke købe, den er meget overfladisk! Og desuden kan du låne den på biblioteket! Der kan du faktisk finde rigtig mange gode bøger, har selv læst nogle af dem.. BAre gå ind og søg på DW, husk at hvis du har DW mx 2004, kan du sagtens låne en bog til DW mx...
Avatar billede dennis_p Nybegynder
06. december 2005 - 15:08 #2
Brug et helt andet program (dvdprofiler)

http://www.intervocative.com/

Der er også mulighed for at gøre ens database online over deres server GRATIS så vidt jeg husker når man har købt pro version, men ellers er der en gratis version.
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
21. januar 2006 - 01:31 #3
Jeg har en gang lavet en tutorial på hvorledes man laver søgesider og søgeresultater fra en Access database med Dreamweaver - håber du kan bruge den: http://www.jensjakobsen.com/tut/search_article.asp