Avatar billede keet Nybegynder
15. november 2005 - 23:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PHP og dll filer

Jeg har ikke før arbejdet med DLL filer, og jeg ville høre om der findes nogle extensions til PHP, der kan snakke sammen med DLL filer?

Jeg har nemlig en dll fil, hvor igennem jeg kan kommunikere med en anden server. Jeg har derfor brug for at requeste nogle ting i DLL filen og få respons derfra.

Kender nogen nogle tutorials omkring PHP og dll filer dette?
Avatar billede keet Nybegynder
15. november 2005 - 23:06 #1
PHP kører på en linux maskine, hvis det har nogen betydning.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2005 - 23:13 #2
dll filer er til Windows

Linux bruger so filer
Avatar billede keet Nybegynder
15. november 2005 - 23:21 #3
Okay - Så der er ikke nogen måder jeg kan få PHP og DLL filer til at snakke sammen?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2005 - 23:30 #4
på linux bliver det svært - med wine måske, men det lyder ret håbløst
Avatar billede keet Nybegynder
15. november 2005 - 23:32 #5
Hvad så hvis jeg kører PHP på en Windows maskine. Kan jeg gøre det nemt så og findes der evt. nogle tutorials?
Avatar billede keet Nybegynder
15. november 2005 - 23:37 #6
Kunne det tænkes at en DLL fil kunne konverteres til en .so fil?
Har du evt. nogle tutorials omkring .so filer?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2005 - 23:37 #7
ikke nemt, men muligt

du skal til at kigge på PHP extensions

PHP-->ny extension-->din DLL

http://www.phpcommunity.org/node/97

beskriver kort processen
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2005 - 23:38 #8
du kan ikke konvertere den, hvis du har kildekoden kan du måske bygge en .so på linux
Avatar billede keet Nybegynder
15. november 2005 - 23:46 #9
Okay.. Du skal have tak for hjælpen. Hvis du ligger et svar får du point.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2005 - 23:47 #10
svar