Avatar billede tdimhcs Nybegynder
14. november 2005 - 22:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ghost af XP fra Bootdiskette, kan ikke se image-fil

Jeg har lavet et image med Ghost 2003, af XP(NTFS) og lagt det på en anden partition. Har i mellemtiden haft flyttet image-filen til en anden harddisk, men har flyttet den tilbage, og nu kan Ghost(fra bootdiskette)ikke se image-filen længere?!? Jeg går ud fra at det er noget med rettigheder, da image-filen godt kan ses fra XP, men hvordan får jeg fat i det image igen fra bootdisketten?

/Kurt
Avatar billede off-line Nybegynder
15. november 2005 - 00:27 #1
At flytte din image skulle ikke betyde noget. Nu er det noget siden jeg havde Ghost,
men den kunne godt frasige jeg kendskabet til en image den selv havde lavet. men det
er en fejl i ghost. Jeg kasserede den fordi, den ikke kunne finde min slave HD.
Nu har jeg Acronis True image, og den kører fint. Kan dog ikke udtale mig om den
nye ghost. Men der er een ting du skal være opmærksom på, dit image findes måske ikke
under den drev betegnelse, som du regner med. Så se efter på alle drev. Det skyldes,
at drevene får andre bogstaver når du åbner fra en bootdisk.
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
15. november 2005 - 13:37 #2
Problemet opstår tilsyneladende efter XP har haft fat i image-filen.
Jeg har en partition hvor der i samme mappe ligger 2 image-filer, den ene har windows haft fat i(den er nu usynlig fra Ghost bootdiskette). Den anden som ikke er rørt af windows kan godt ses!

/Kurt
Avatar billede off-line Nybegynder
15. november 2005 - 13:47 #3
Jeg tror din eneste mulighed er, selv om det er besværligt, at køre en midlertidig
XP ind på dit C drev, og derfra finde og aktivere din ghost. For det er muligt, at
du kan se den i windows.
Jeg mener, at det med ghost, er bedst at brænde en image fil på en CD/DVD.
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
15. november 2005 - 20:05 #4
--> Gotfred
Fra Windows er det ikke et problem, der kan jeg se alle filer. Det er kun et problem når jeg booter med en diskette og køre Ghost derfra! Så er det jeg IKKE kan se de image-filer Ghost har lavet HVIS, OG KUN HVIS Windows har haft fat i dem i mellemtiden. Hvis Windows ikke har haft fat i dem kan de stadig ses!

/Kurt
Avatar billede off-line Nybegynder
15. november 2005 - 20:21 #5
Jamen hvad vil du da med det ghost image? Hvis du vil geninstallere det, så gør
du det bare fra windows, så går ghost selv i dos og kører install derfra.
Det er da ikke noget problem???
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
17. november 2005 - 10:11 #6
Har fundet en halv løsning på problemet.
1. Oprette en ny mappe
2. Kopiere mine image-filer over i den mappe (ikke flytte - så forbliver filerne og mappen usynlige fra Ghost!)
3. Nu kan image-filerne ses når Ghost startes fra Bootdiskette!
Fandt dog aldrig ud af hvordan/hvoffor problemet opstod!

Lukker spm.
/Kurt