Avatar billede pipedane Nybegynder
14. november 2005 - 11:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Exchange server 2003, smart host virker ikke

Hej. Jeg har et meget presserende problem.
Sorbs.net har blacklistet vores ip adresse da de mener den er dynamisk (en fejl fra deres side da den altid har været statisk)
TDC siger at det er ligesom at slå i en dyne at komme igennem til sorbs og foreslår mig istedet at bruge deres mailserver pasmtp.tele.dk. Fint nok. Jeg går ind under: Exchange system manager -> Servers -> [servernavn] -> Protocols -> SMTP -> Default SMTP Virtuel Server -> Properties -> Delivery -> Advanced -> Smart Host, og indtaster pasmtp.mail.dk og genstarter smtp service, men den bruger ikke smarthosten, den sender stadig direkte til modtagerdomænet. Hvor mangler jeg ellers at ændre noget?

Jeg har kigget lidt inde under connectors -> SmallBusiness Virtuel Server, men kan ikke helt hitte rede i om det er noget jeg skal ændre på.

Hjælp ønskes
Avatar billede lysemose Nybegynder
14. november 2005 - 12:36 #1
Du skal huske at skrive ip'en i [xxx.xxx.xxx.xxx] med [] i Route Doamin under General

lysemose
Avatar billede lysemose Nybegynder
14. november 2005 - 12:36 #2
Avatar billede pipedane Nybegynder
14. november 2005 - 12:52 #3
Hmmn. Jeg fandt svaret i en andens spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/625601

Jeg satte pasmtp.mail.dk inde under Connectors istedet, og så virker det.
Avatar billede pipedane Nybegynder
14. november 2005 - 12:54 #4
Lysmose, Jeg havde prøvet både med [] omkring ipadressen og FQDN. Intet virkede.