ellers kunne du jo lave dit eget i OpenGL eller i DirectX...
men om disse Windows-like udseende elementer er kedelige syntes jeg ikke.. De er genkendelige for folk og det er det der er grundlaget for brugervenlighed... =)
Menuer, Dialoger er i bund og grund vinduer, og dermed i den sidste ende er sat på skærmen med et CreateWindow() eller CreateWindowEx() .... Der af følgende har de et handle .... Find det og ænder dit \"vindue\" som du ønsker ....
--borrisholt: ja men hvordan ?? de funktioner du nævner kan jeg jo ikke ændre på at f.eks. en dialog boks er firkantet og med nogle standard iconer i højre hjørne.....
Jeg ville gerne kunne ændre selve udseendet på disse grafiske elementer...
Fin nok ... Det der var min pointer var at de alle sammen har er handle som du skal grave frem. Lige så snart du har det kan du selv gøre med dem hvad du ønsker med funktioner som CreateRoundRgn etc. Og du kan få derres message kø udleveret med SetWindowLong().
Med andere ord med mindere du er meget stiv i WIN32 API\'ens grafiske del så glem det ....
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.