Avatar billede rebel761 Nybegynder
21. april 2001 - 19:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre udseende på dialog box/forms/ m.m

Hej

Hvordan kan jeg ændre det standard udseende som f.eks dialog boxe, forms, menuer m.m. har

Jeg kunne godt tænke mig at slippe af med det kedelige Windows-like udseende disse elementer har....

Nogen der har en ide til dette..
Avatar billede karlkoder Nybegynder
21. april 2001 - 21:09 #1
hvad at \'ownerdrawe\' hele skidtet ??
Avatar billede karlkoder Nybegynder
21. april 2001 - 21:41 #2
ellers kunne du jo lave dit eget i OpenGL eller i DirectX...

men om disse Windows-like udseende elementer er kedelige syntes jeg ikke.. De er genkendelige for folk og det er det der er grundlaget for brugervenlighed...    =)
Avatar billede rebel761 Nybegynder
22. april 2001 - 08:43 #3
Jeg er enig med hensyn til brugervenlighed, men jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne \'peppe\' det hele lidt op.

Jeg har set flere programmer, hvor disse elementer har fået et andet design end det man normalt får fra diverse udviklingstools.

Men hvordan gør man ???  any links ??

Avatar billede borrisholt Novice
22. april 2001 - 08:43 #4
Menuer, Dialoger er i bund og grund vinduer, og dermed i den sidste ende er sat på skærmen med et CreateWindow() eller CreateWindowEx() .... Der af følgende har de et handle .... Find det og ænder dit \"vindue\" som du ønsker ....

Jens B
Avatar billede rebel761 Nybegynder
22. april 2001 - 08:47 #5
--borrisholt:
  ja men hvordan ??  de funktioner du nævner kan jeg jo ikke ændre på at f.eks. en dialog boks er firkantet og med nogle standard iconer i højre hjørne.....

Jeg ville gerne kunne ændre selve udseendet på disse grafiske elementer...

Avatar billede borrisholt Novice
22. april 2001 - 08:50 #6
Fin nok ... Det der var min pointer var at de alle sammen har er handle som du skal grave frem. Lige så snart du har det kan du selv gøre med dem hvad du ønsker med funktioner som CreateRoundRgn etc. Og du kan få derres message kø udleveret med SetWindowLong().

Med andere ord med mindere du er meget stiv i WIN32 API\'ens grafiske del  så glem det ....

Jens B
Avatar billede rebel761 Nybegynder
22. april 2001 - 08:58 #7
ok.. tak for svaret..