Avatar billede lookhere Nybegynder
13. november 2005 - 08:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Røde prikker

Hej

Jeg er ved at samle en ny pc.

Når jeg instalere garfikkortets drivere, får jeg små røde skygger og prikker i al det blå i mine vinduer.(kun det blå).
Hvis jeg feks. laver farveskemaet om til sølvgrå, ændrer det sig til grågrønne skygger og prikker.

Alle delene er nye, bundkort er et Asus A7N8X-XE hvor jeg har opdateret bios til den nyeste.
Grafikkort er et Sapphire Radion 9550 AGP 128mb. Jeg har prøvet den driver der var med i pakken, og den nyeste inde fra ATI's hjemmeside (5.11) . ingen forskel.

Det er Windows XP SP2.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede huset Praktikant
13. november 2005 - 09:15 #1
Har du testet med et andet grafikkort?
Avatar billede lookhere Nybegynder
13. november 2005 - 11:03 #2
Jeg har lige prøvet med et GeForce4 mx460, der er ikke nogle problemer.
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. november 2005 - 11:36 #3
Lyder umiddelbart som om dit grafikkort er defekt, har du testet med en anden skærm?
Avatar billede huset Praktikant
13. november 2005 - 12:16 #4
Hvorfor smider du dette som et svar razmataz, når du ikke er sikker?

Kommentar: huset

Er sikker på grafikkortet er problemet.
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. november 2005 - 12:22 #5
tja, det er et godt spørgsmål, nok fordi jeg laver for mange ting på en gang :) Det var ikke et svar :)
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. november 2005 - 12:22 #6
Jeg er også sikker på at gfx kortet er problemet, men nogle gange kan det være fordi den ikke genkender skærmen korrekt, og derfor laver fis i den, det har jeg oplevet før, dog ikke med røde prikker.
Avatar billede huset Praktikant
13. november 2005 - 12:26 #7
Har aldrig set en skærm lave røde prikker.
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. november 2005 - 12:28 #8
Har oplevet det før med et defekt stik, men det var let at opdage da de forsvandt når man rykkede i stikket.. Men, du har sikkert helt ret med at gfx kortet er i udu.
Avatar billede lookhere Nybegynder
13. november 2005 - 15:59 #9
Jeg har prøvet med en anden skærm, ingen forskel.
Jeg har også prøvet kortet i en anden maskine, stadig det samme.
Så kortet er nok defekt.
Avatar billede huset Praktikant
13. november 2005 - 16:10 #10
meget sandsynligt
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. november 2005 - 21:39 #11
Går ud fra at nu du er ved at samle en ny computer, så er alle delene nye, så du kan jo sende kortet retur og beskrive fejlen, jeg er sikker på at det er et defekt kort du har fået, eller at du måske har fået givet det et lille statisk stød undervejs på det helt forkerte sted :(