Avatar billede bjarkan Nybegynder
13. november 2005 - 04:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hijack check

Har haft en del problemer med genstridig malware har brugt alverdens programmer og søgt informationer hvor jeg kunne og er kommet så langt at min ie ikke længere er hijacket og det ser ud til at "kilden" endelig er væk men jeg får stadig en popup med "Your computer is infected" popuppen kommer fra security center ikonet og det hjælper ikke at slå automatic updates fra

så håber der er folk her der kan hjælpe og her følger min hijack log

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 04:55:38, on 13-11-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Program Files\Alias\Maya 6.0 Personal Learning Edition\docs\wrapper.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Alias\Maya 6.0 Personal Learning Edition\docs\jre\bin\java.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Smukke\Desktop\Skills\HijackThis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - HKCU\..\Run: [HijackThis startup scan] C:\Documents and Settings\Smukke\My Documents\Skills\HijackThis.exe /startupscan
O15 - Trusted Zone: http://*.windowsupdate.microsoft.com
O15 - Trusted Zone: http://download.windowsupdate.com
O15 - Trusted Zone: http://*.windowsupdate.com
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1131752568953
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Maya 6 PLE Documentation Server (mple6docserver) - Unknown owner - C:\Program Files\Alias\Maya 6.0 Personal Learning Edition\docs\wrapper.exe" -s "C:\Program Files\Alias\Maya 6.0 Personal Learning Edition\docs\Wrapper.conf (file missing)
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Program Files\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe

det skal siges der er en del rod da jeg har haft mange programmer indover i mine forsøg

håber en venlig sjæl kan hjælpe mig

på forhånd tak
Avatar billede bjarkan Nybegynder
13. november 2005 - 05:10 #1
kan lige tilføje at hvad der en er grunden så prøver den hele tiden at få mig til at bruge spyaxe og registrere det program
Avatar billede fromsej Praktikant
13. november 2005 - 11:06 #2
Der er ikke noget i loggen.

Firmaet påstår, at de ikke har med den illegale distribution at gøre, så lad os prøve firmaets anvisninger....

1) Hent denne fil:

http://www.spyaxe.com/uninstall/uninstallers.zip

2) Pak filerne ud til dit Skrivebord:

illegal_adv_uninstall1.exe
illegal_adv_uninstall2.exe

3) Dobbeltklik på den første, og lad den køre - dobbeltklik herefter på den anden, og lad den køre.

4) Genstart din computer.

5) Din computer er nu ren - fortæl os om det nu også passer?
Avatar billede bjarkan Nybegynder
13. november 2005 - 13:09 #3
sweet det løste mit problem mange tak

måske ved du om jeg burde instalere beta sp3 og evt den office sp3 som min windows så gerne vil downe ?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. november 2005 - 13:15 #4
Velbekomme.*S*

Beta sp3 det tror jeg ikke jeg ville, noget der hedder Beta er ikke endelige versioner, men hvis man vil tage risikoen, så er der vel ikke noget galt i det.
Office SP3, den ville jeg til gengæld installere.
Avatar billede bjarkan Nybegynder
13. november 2005 - 13:26 #5
ved ikke om det er her jeg skal gi point ?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. november 2005 - 13:55 #6
Jo, det er rigtig nok.
Tak for point.*S*