Avatar billede thomic Nybegynder
12. november 2005 - 20:28 Der er 15 kommentarer

Computeren vil ikke tænde!

Hej... I går brød min computer pludselig ned og siden den gjorde det, har jeg ikke kunne tænde den. Når jeg trykker på power-knappen sker der ikke en pind.

Så dum som jeg avr, så gik jeg ud fra,a t det var Strømforsyningen, og da jeg alligevel ville have ny computer, så besluttede jeg mig for at købe de nye dele, jeg manglede.

Det eneste jeg havde i forvejen var RAM og Harddisk.

Nu er problemet så, at jeg har samlet min nye computer, med de nye dele og de gamle RAM og harddisk, men computeren gør præcis det samme nummer!

Kan det virkelig passe, at en fejl i harddisken eller i RAM'ene kan gøre sådan, at computeren ikke en gang kan tændes?

Hvad skyldes dette problem ellers?

Hjælp!

Jeg har forsøgt at starte computeren op med den ene af RAM-blokkene og derefter den anden alene - men det virker heller ikke. Så min teori er, at det er harddsiken den er galt med. Men jeg kan bare ikke forstå, hvordan en fejl i harddisken kan sørge for, at man ikke en gang kan tænde computeren (der kommer ikke lys i computeren)

(ps. ja jeg ved godt, at jeg skulle have tjekket den gamle computer i hovede og røv for at finde fejlen i første omgang, men dette har jeg altså ikke gjort)
Avatar billede stigdk Nybegynder
12. november 2005 - 20:31 #1
Det kan faktisk godt være knappen/afbryderen til din computer der er en kortslutning i.. Bare et gæt.
Avatar billede thomic Nybegynder
12. november 2005 - 20:35 #2
Jamen nu har jeg jo lige købt ny computer. Kun harddisk og RAM er de samme!

Jeg har lige forsøgt at starte computeren op uden harddisk, så burde den komme frem på skærmen og brokke sig. Men den gider stadig ikke en gang at tænde. Så det er vel ikke harddisken?
Avatar billede stigdk Nybegynder
12. november 2005 - 20:38 #3
er det også dit kabinet du har skiftet?
Avatar billede thomic Nybegynder
12. november 2005 - 20:40 #4
Ja
Avatar billede stigdk Nybegynder
12. november 2005 - 20:40 #5
Lyder godt nok mærkeligt! Er alt skiftet?? kabler osv
Avatar billede thomic Nybegynder
12. november 2005 - 20:41 #6
Ja.. Jeg har dog stadig den gamle skærm, mus, tastatur og så de to ting, jeg nævnte.
Avatar billede stigdk Nybegynder
12. november 2005 - 20:42 #7
okay... Så burde der jo ikke være noget der kunne spille ind der...
Avatar billede off-line Nybegynder
12. november 2005 - 21:11 #8
Din computer skal kunne starte op uden en HD, hvis dine ram er i orden.
Men hvad med ledningerne fra bundkort til powerknappen, sidder de med garanti
rigtigt? og har du husket at sætte strømstikket i bundkortet?
Nemme spørgsmå, men hvorfor ikke begynde med det nemmeste.
Avatar billede thomic Nybegynder
12. november 2005 - 21:25 #9
Jeg ved ikke med garanti om jeg har sat dem ordentlig i... Jeg har fulgt manualen.

Strømstikket, er jeg helt sikker på, sidder rigtigt.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. november 2005 - 21:34 #10
Jo jeg tvivler ikke på, at du har fulgt manualen. Men, manualen følger jo med
bundkortet, og ofte kan det være svært at finde de rigtige ledninger, som sidder
i kabinettet, fordi de kan hedde noget andet, end betegnelsen i manualen.
Jeg mener godt, at du kan prøve at flytte på dem, uden at futte noget af.
Avatar billede stigdk Nybegynder
12. november 2005 - 22:50 #11
Ja det burde du nok kunne...
Avatar billede thomic Nybegynder
12. november 2005 - 23:34 #12
Nu virker det! Det var afstandsskruerne, som jeg ikek havde sat på.
Avatar billede off-line Nybegynder
13. november 2005 - 00:02 #13
Ja det lød godt nok som en monteringsfejl, når du slet ikke kunne starte op.
Avatar billede stigdk Nybegynder
13. november 2005 - 00:16 #14
Ja... Men nu kører det jo igen...
Avatar billede stigdk Nybegynder
22. december 2005 - 09:38 #15
Skal du ikke have delt point ud? lukket dette spørgsmål