Avatar billede lazz1 Nybegynder
12. november 2005 - 14:05 Der er 1 kommentar

Rundll command til ændring af baggrund?

Det må være muligt at ændre skrivebordets wallpaper ved hjælp af en kommando, men er der nogen der kender kommandoen? Jeg kan ikke umiddelbart finde den på nettet.
Jeg ville for sjov prøve at lade mit skrivebord ændre baggrund bestemte tidspunkter på døgnet, så jeg ikke skal ind i 'Display' og ændre baggrund manuelt.
Avatar billede bertelbrander Novice
13. november 2005 - 02:02 #1
Følgende .bat fil skifter baggrund:

@echo off
echo Windows Registry Editor Version 5.00>regtemp.reg
echo [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]>>regtemp.reg
echo "Wallpaper"="C:\\Dokumenter\\image.bmp">>regtemp.reg
regedit /S regtemp.reg
RUNDLL32.EXE USER32.DLL,UpdatePerUserSystemParameters ,1 ,True

Linierne med echo ... >regtemp.reg skriver en .reg fil, regedit linien skriver wallpaper til reg.db.
Sidste linie beder systemet om at opdatere, det er den linie der gør at windows finder ud af at der er nogen der har ændret wallpaper.
Du skal rette linien med: echo "Wallpaper"="..."
Stien skal være med \\