Avatar billede miniknudsen Nybegynder
12. november 2005 - 13:35 Der er 5 kommentarer

Router vil ikke uddele IP til computere på netværket

Hej derude.

Jeg sidder og roder med en router af modellen "NETGEAR - WGR614 v6", og kan ikke få den til at uddele en IP til computer(e) på netværket. Problemet opstår kun, når jeg prøver at få forbindelse til routeren gennem det trådløse netværk.

Routeren er sat op efter standart indstillinger, dog med adgangskode-krav ved forbindelse til routeren.

Kan i hjælpe mig?

//Miniknudsen
Avatar billede bouggi Nybegynder
12. november 2005 - 13:40 #1
har du krypteret den
i givet fald skal du sørge for at ssid og sikkerhedsnøgle er på client maskinerne
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
12. november 2005 - 13:47 #2
Både ssid og sikkerhedsnøgle er på maskinerne. (bruger WEP sikkerhed)
Avatar billede bouggi Nybegynder
12. november 2005 - 13:51 #3
ok.. er du sikker på at netkortet virker ..
i interfacet på din netgear er der mulighed for at se mac adresser der tilslutter sig..
og muligvis er det routeren der blokerer for det trådløse på en vilkårlig mac adresse..

mindes dog ikke jg havde prob med min da jeg satte den op i sin tid,.
og sidder desværre ikke hjemme og kan guide dig gennem hele setup
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
12. november 2005 - 14:23 #4
Ja, jeg er sikker på, at netværkskortet fungerer. Jeg kan oprette forbindelse til vores andet accesspoint uden problemer.

Jeg har roddet lidt i MAC'opsætningen, men synes ikke at kunne få noget nyttigt resultat ud af det! -Kan være du kan give en hjælpende hånd, når du kommer hjem
Avatar billede bouggi Nybegynder
12. november 2005 - 14:43 #5
yepper men det bliver først torsdag er lige udenlands og arbejde