Avatar billede grantra Nybegynder
12. november 2005 - 13:03 Der er 7 kommentarer

Ustabilt netværk

Hej Eksperter .. =)

Jeg sidder her med det problem at jeg tit oplever lag på mit net, jeg har en 512/512 forbindelse hos Tele2.
Jeg spiller en del World Of Warcraft og jeg oplever tit=ca. hver 3-4 minut at spillet fryser også vender tilbage 10-20 sek senere, det er lettere frutrerende da jeg ved at min com sagtens kan trække spillet og det ødelægger spil oplevelsen fuldstændig med disse lags.

Jeg er en fattig studerende så jeg har ikke råd til et af disse dyre Anti Virus programmer og kører i øjeblikket med et gratis program der hedder Avast! ved ikke om det måske er en virus der er sluppet igennem der eller hvad det er og om så liger og forstyrrer mit net, alt jeg ved er at Avast! ikke selv automatisk opdaterer men at jeg skal gøre det manuelt(Har jeg ikke skulle hele tiden) og at WoW er begyndt at lagge efter at denne fejl er sket i Avast!

Hvad skal jeg gøre .. ?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. november 2005 - 13:31 #1
Følg denne vejledning:
http://exp.dk/artikler/755
Avatar billede gratis Nybegynder
12. november 2005 - 13:40 #2
i Avast kig i |Settigs|Update(basic)| for at se om indstillingerne er røget her, bruger selv Avast og automatisk opdatering virker.
Mht. WOW , kig her http://forums.worldofwarcraft.com/board.aspx?fn=wow-tech-support , finder du ikke hjælp her så kig på denne google søgning , http://www.google.com/search?hs=DdE&hl=en&lr=&client=opera&rls=en&q=wow+%2Blatency&btnG=Search
Hvis du har lyst til at få tjekket din pc for snavs så kig på denne artikel , http://www.eksperten.dk/artikler/755
Avatar billede gratis Nybegynder
12. november 2005 - 13:41 #3
fik ikke opdateret...
Avatar billede grantra Nybegynder
12. november 2005 - 15:47 #4
Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 146249
Infected objects found: 0
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 0
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 0
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 378 Kb/s
Scan time: 00:57:00

---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            15:41:12, 12-11-2005
+ Rapport-Checksum:        3EFBFF02

+ Scanningsresultat:
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@2o7[2].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@ad.yieldmanager[1].txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@adtech[1].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@advertising[2].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@as-us.falkag[2].txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@atdmt[2].txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@casalemedia[2].txt -> Spyware.Cookie.Casalemedia : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@com[2].txt -> Spyware.Cookie.Com : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@doubleclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@gettyimages.122.2o7[1].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@mediaplex[1].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@servedby.advertising[1].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@serving-sys[1].txt -> Spyware.Cookie.Serving-sys : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@tradedoubler[2].txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@trafficmp[1].txt -> Spyware.Cookie.Trafficmp : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@tribalfusion[1].txt -> Spyware.Cookie.Tribalfusion : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kenned\Cookies\kenned@valueclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Valueclick : Renset med backup
    C:\Downloads\GoldMinerSetup-dm[1].exe -> Spyware.Trymedia : Renset med backup

::Rapport slut

Her er det første render lige igennem hijackthis og spybot nu ...
Avatar billede grantra Nybegynder
12. november 2005 - 15:49 #5
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:48:48, on 12-11-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Drweb\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.arsenal.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 4.2\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by109fd.bay109.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1126450008499
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{246B2E8B-4126-422E-94E1-CEC36A4F9E85}: NameServer = 195.82.195.101,129.142.7.101
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{246B2E8B-4126-422E-94E1-CEC36A4F9E85}: NameServer = 195.82.195.101,129.142.7.101
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{246B2E8B-4126-422E-94E1-CEC36A4F9E85}: NameServer = 195.82.195.101,129.142.7.101
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
12. november 2005 - 16:44 #6
Der er ikke noget i loggen.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. november 2005 - 16:46 #7
Prøv at afinstallere Avast, genstarte, køre Regsupreme og så geninstallere Avast.
http://www.macecraft.com/downloads/RegSupreme_setup.exe

Start programmet, du kan vælge sprog ved at klikke på Language på øverste bjælke.
Flyt prikken til Ekstra Grundig.
Klik på Start, når den er færdig, klik på Vælg øverst til venstre, klik på alle.
Klik så på Orden nederst til højre, skriv et navn i Backupvinduet der kommer frem og klik OK.
Så kører det.
Kør scanningen to-tre gange.