Avatar billede christrup Nybegynder
12. november 2005 - 10:29 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Smådefekt LiteOn CD-ROM brænder

Hej,

Min Liteon LTR-523272 er begyndt at strække.
Den fejlbrænder meget af tiden nå der er tale om data, men laver man en Audio-CD kan den godt brænde CD'en, men der er ligesom pick-up støj på hele pladen, meget underligt. Og den larmer! Det virker som om søgehovedet går amok. Har forsøgt at puste ind i den for at fjerne støv, men uden held.

Er det mig som er en klovn og har lavet en eller anden software eller hardware-bommert - eller er det bare denne billige brænder som er stået af?

Den er produceret november 2003, så mon ikke jeg stadig har en kvittering på den? Og var reglen om 2 års reklamationsret trådt i kraft dengang?

MVH Christrup
Avatar billede john.doe Nybegynder
12. november 2005 - 11:09 #1
Giv den en tur eller 3 med en rense-cd, sådan en købes de fleste steder for mindre end 50,-
Avatar billede screem_brille Novice
12. november 2005 - 12:44 #3
og det er ikke noget det har sundt af, selve linsen bliver meget nemt slået ud af fokus ved brug af en rense skive, den eneste rigtige måde er ved at skille det ad og manuelt rense linsen emd en vatpind og isopropyl alchohol (IKKE sprit, da det kan gøre linsen mat = ubrugelig)
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 09:20 #4
brug for mere hjælp ?