Avatar billede quewer Nybegynder
11. november 2005 - 21:54 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Video redigering

Jeg skal lave en video-manual, og den skulle gerne fungere på samme måde som den her http://www.phpbb.com/support/tutorials/display.php?t=phpbb2_admin_install . Jeg har allerede et program der kan optage hvad jeg gør, jeg mangler bare et redigerings program der kan stoppe op i videoen, og lave en tekstboks. Programmet skal kunne de ting der er blevet brugt i den flash-tut jeg linker til.

Har i nogen forslag til evt. programmer?
Avatar billede kkc Nybegynder
11. november 2005 - 22:01 #1
Der findes mange programmer der kan lave disse ting jeg vil anbefale:

http://www.qarbon.com : Viewletbuilder
eller
http://www.techsmith.com/ : Camtasia

Du kan hente tryout versioner ned og se om de dækker dit behov
Avatar billede quewer Nybegynder
11. november 2005 - 22:35 #2
Kan du forklare hvordan man gør med Camtasia?
Avatar billede quewer Nybegynder
11. november 2005 - 22:41 #3
Har fundet ud af det, tak for oplysningen!

Smid et svar.
Avatar billede miss-g Seniormester
11. november 2005 - 22:43 #4
Jeg bruger selv camtasia til nogle tuts - der er god video vejledning på deres side. Du skal bruge hotspot til at få filmen til at stoppe, og det virker kun med flashfilm:
http://www.techsmith.com/techsupp/studio/
Avatar billede kkc Nybegynder
11. november 2005 - 22:43 #5
De har et meget udbygget support side der fortæller om de væsentligste tin i produktionen af en webvideo:

http://www.techsmith.com/products/studio/tutorials/featuresarchive.asp
Avatar billede kkc Nybegynder
11. november 2005 - 22:44 #6
Et svar ;-)
Avatar billede quewer Nybegynder
11. november 2005 - 22:59 #7
Hvordan får jeg videoen til at holde pause imens tekstboksen er framme?
Avatar billede miss-g Seniormester
11. november 2005 - 23:09 #8
Man skal lave en stopklods....  Jeg sidder lige med én på MSN, jeg kan guide dig senere...hvis ikke du kan finde svar i de videoguider der er på siden...
Avatar billede quewer Nybegynder
11. november 2005 - 23:12 #9
Hvis du kunne fortælle om stopklodsen ville det være perfekt!
Avatar billede miss-g Seniormester
11. november 2005 - 23:17 #10
Er færdig nu.... så jeg åbner lige programmet så jeg kan guide dig.
Avatar billede miss-g Seniormester
11. november 2005 - 23:27 #11
Hvilken version sidder du med? Version 3?
Avatar billede miss-g Seniormester
11. november 2005 - 23:34 #12
Version 3. Nede på din timeline hiver du pilen/pinden hen hvor filmen skal stoppe. Så går du i menuen til venstre og trykker på Callout - så indsætter du et lap (du kan vælge hvordan den skal se ud, skrive tekst i osv), og når du så sætter hak i "make flash hotspot" kan du under "flash hotspot properties" vælge at filmen skal fortsætte når man man klikker på din lap, at filmen skal starte forfra eller lignende...

Det er et rimeligt nemt program *S*
Avatar billede quewer Nybegynder
12. november 2005 - 10:35 #13
Ja, jeg har version 3.

Men det virker stadig ikke. I Flash hotspot properties, lige meget hvad jeg vælger eller gør, holder den ikke den mindste pause.
Avatar billede quewer Nybegynder
12. november 2005 - 10:55 #14
Nu har jeg fundet ud af det.