Avatar billede jeanette18 Nybegynder
10. november 2005 - 21:48 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

mew - downloading af album er det sikker nok?

Heysa. Selv om jeg mest er til køb af albums indspillet på en cd, så har jeg tænkt mig at prøve at downloade mew`s nyeste album. Har aldrig prøvet at købe musik via downloading, så jeg ønsker blot at vide om der er nogle forhold jeg bør tage højde for?
Og hvor sikker er en sådan download i forhold til f.eks køb af cd-rom? (Jeg tænker her på ødelagte filer i forbindelse med kopiering p.g.a. formatering, virusangreb o.m.m.)
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2005 - 22:23 #1
Jeg har købt en del musik på http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/Call?htmltemplate=./index.htm

Og har ikke oplevet problemer af nogen art, dog skal man huske at opgive korrekt eller ihvertfald være sikker på man har opgivet/skrevet sin e-mail adresse rigtigt, da der sendes en kvittering for købet og derved giver dig ret til at downloade den igen - hvis der er sket et eller andet undevejs.
Der står f.eks også, at musik numrene SKAL af spilles først på pc`en, for at du kan brænde den ud efterfølgende - det skyldes at at den først skal aktivere en licens.
Ps. gem alle dine kviteringer i en sikke mappe, der ikke bliver slettet osv. så har du mulighed for at hente musikkken igen.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
10. november 2005 - 22:26 #2
Avatar billede willsonn Nybegynder
10. november 2005 - 22:27 #3
Som sådan har jeg kun gode erfaringer med download af albums fra nettet. Henter især fra www.AllOfMP3.com og det er virkelig anbefalelsesværdigt - god kvalitet og billigt.
Nok om det. Du skal være opmærksom på, at når du henter musik/albums fra nettet (mp3-format), med henblik på selv at brænde skiven til anlægget, så vil du desværre ikke kunne undgå, at der bliver "mellemrum" mellem sangene (på min. 1 sekund). Det er vist ikke teknisk muligt at brænde uden disse mellemrum og efter min mening vil det være MEGET synd for et album som det nye MEW album, hvor alle sangene nærmest flyder ud i en helhed.
Fint at hente visse skiver på nettet, men lov mig, at du ofrer de ekstra penge på MEW's nye skive. Den er genial og det ville være meget synd for helhedsindtrykket, hvis der skulle være irriterende stop imellem sangene.
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2005 - 22:29 #4
Ps. Hvis ikke du har TDC login (kunde hos tdc) så skal du klikke på
"Betal uden login" og der kommer div. felter med betalingskort
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2005 - 22:30 #5
Du klikker blot på Coveret og du får adgang til at købe hele albummet
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
10. november 2005 - 22:31 #6
ok mange tak for svar. Jeg vil forsøge og se om det lykkedes:)

Lægger I begge et svar for points:)
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2005 - 22:35 #7
:o)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
10. november 2005 - 22:45 #8
Og jeg er lige nu i fuld gang med at downloade. I får selvfølgelig en tilbagemelding om det gik godt. Jeg har foreløbig gemt kvitteringen på et separat drev og laver yderlige en bavkup og sender den over på diskette:)
Avatar billede willsonn Nybegynder
10. november 2005 - 22:48 #9
Tak for point, tilykke med købet. Du skylder dog dig selv at købe originalen ;o)
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2005 - 22:49 #10
Det skal ihvertfald går meget meget galt, idet du har ret til 3x redownloads.
Blot klik på "her" i kvitteringen ;o)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
10. november 2005 - 22:58 #11
Det kører bare for fuld drøn. Det lyder altså godt i mine altec lansing surround sound højtalere.
Willsonn> jeg kunne bare ikke vente - de er bare sååå gode:)

Endnu engang tusind tak for jeres super indsats:)
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2005 - 22:59 #12
Selv tak, mener ikke det kan være/udføres nemmere ;o)
Avatar billede heg Nybegynder
11. november 2005 - 07:17 #13
du kan også bruge iTunes.
Det fungerer også uden problemer.
I øvrigt er deres udvalg enormt.