Avatar billede tf-uno Nybegynder
08. november 2005 - 19:01 Der er 15 kommentarer

nyt vindu altid "minimeret" og det skal være maksimeret

hey,.,,
hvis jeg åbner internet exploren så er den maksimeret (så den fylder hele skærmen)
men højre klikker jeg på et link og siger åben i nyt vindu så er den lille.. (altså ikke maksimeret)
mega træls..
hvordan gør jeg så den automatisk er maksimeret hvergang..
for mega træls og først sku til at trykke på maksimer knappen.

nogle der kan huske hvor man ændre det...!! for jeg kan ikke finde det :(
Avatar billede trekkies Juniormester
08. november 2005 - 19:04 #1
Du skal gøre følgende:
Klik på den midtereste knap øverst til højre, så bliver vinduet mindre, gør det større ved at trække i browseren.
Luk browseren, nu skulle det gerne virke :)

Håber at du kan forstå hvad jeg mener.
Avatar billede trekkies Juniormester
08. november 2005 - 19:14 #2
Hvis du ikke forstod det jeg skrev, så kan du hente denne lille film på 5.31 MB, den viser hvad jeg mener.

Stien:
http://www.darkskies.dk/film.avi
Avatar billede hcma Novice
08. november 2005 - 19:32 #3
trekkies >> kan det passe at jeg ikke kan se filmen ?  (Windows Media Player kan ikke afspille filen. Programmet understøtter muligvis ikke filtypen, eller en påkrævet codec er muligvis ikke installeret på computeren)
Avatar billede trekkies Juniormester
08. november 2005 - 19:43 #4
hcma_catbody:
Det kan jeg ikke forstå :(

Prøver noget andet...
Avatar billede trekkies Juniormester
08. november 2005 - 20:01 #5
Jeg har lavet den til Flash nu.

Filmen fylder næsten 6MB

Her er linket:
http://www.darkskies.dk/film/film.html

Den hakker en del, da jeg ikke har lavet nogen preeloader til filmen.

I kan hente swf filen, så I kan se den lokalt, linket:
http://www.darkskies.dk/film/film.swf
Avatar billede hcma Novice
08. november 2005 - 20:05 #6
kan se filmen i flash nu :o)
Avatar billede tf-uno Nybegynder
08. november 2005 - 20:35 #7
hcma catbody# forstår godt hva du mener så har ikke set filmen, men det virker altså ikke..!
tror du misforstår lidt hva jeg mener..!
for første gang jeg åbnet exploren (altså med det ikon der lægger på skrivbordet) er vinduet maksimeret (altså som jeg vil ha) men sidder jeg så og surfer og finder et link jeg vil åbne i en ny side, så højre klikker jeg og åbner i nyt vindu, også er det vinduet ikke er maksimeret. selv om jeg strækker den helt ud og lukker det hele. så er det bare som det var før (altså ikke helt strukket ud)..
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2005 - 20:40 #8
jeg mener at man skal holde Shift tasten nede mens man maksimerer med musen træk og slip
Avatar billede hcma Novice
08. november 2005 - 21:25 #9
når du har trukket det helt til næsten max. skal du maximere ved at trykke på maximer-knappen og luk så vinduet ved at du holder Shift nede men du trykker på lukkekrydset. Næste gang åbner vinduet sig så i den størrelse du havde trukket det ud til, og det er vist desværre den eneste måde du man få det "maximeret" på
Avatar billede tf-uno Nybegynder
08. november 2005 - 21:38 #10
er sku ked af og sige det.. men det virker jo ikke helt optimal.. for når man gør som i siger er den godt nok stor... men stadig ikke helt stor nok... der mangler jo lige en lille milimet oppe i hjørnet,, og det vil sige når man køre musen helt op i hjørnet så der det det maksimeret vindu man lukker... selv om det måske er bagerst.. ikke så fedt.... det kan da ikke passe man ikke kan åbnet et link i et nyt maksimeret vindu..
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2005 - 21:43 #11
så har du ikke læst catbody's anvisning:

når du har trukket det helt til næsten max. skal du maximere ved at trykke på maximer-knappen og luk så vinduet ved at du holder Shift nede men du trykker på lukkekrydset.
Avatar billede tf-uno Nybegynder
08. november 2005 - 22:13 #12
jo har skam læst den.. og også gjordt som der står..!!
men den er stadig ikke stor når jeg højre klikker på et link og åbner i et nyt vindu...
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2005 - 22:24 #13
husk at, mens du trækker den skal Shift tasten holdes nede til du har maksismeret vinduet, at holde Shift tasten nede betyder at Windows lagrer denne information.
Avatar billede tf-uno Nybegynder
09. november 2005 - 12:55 #14
gør jeg også..!
har prøvet og holde shift nede mens jeg trækker vinduet ud til max..
har også prøvet og holde den nede mens jeg trykker på maksimer "ikonet"..
men den er stadig lille..!
er ikke helt med på om i forstår hva jeg mener, for har prøvet flere gange nu, og den er åbner stadig de nye link i små vinduer...!

er det kun min der ikke kan få det til at funke eller hva-..??

forresten så den flash video du har lavet er fint.. go hjælp.. men prøv og lave en hvor du åbner et vindu. også i det vindu finder du et link, f.eks på google.dk
også højre klikker og åbner den i et nyt vindu..!
også vis mig den er maksimeret.. for det vil min altså bare ikke.. og gør som i skriver :)
Avatar billede tf-uno Nybegynder
15. november 2005 - 00:04 #15
!!!!!!!!!!!!!!