Avatar billede rexuz Nybegynder
08. november 2005 - 14:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Farveprofilen er ugyldig

Goddag..

Jeg har fået et problem, som ikke lige er til at løse :( Jeg har normalt ingen problemer med at smide mine drivere ind til min Canon i865, men idag skulle det være anderledes. Jeg har søgt på google og ringet til Canon's helpdesk men de havde ikke lige et svar pt. så derfor prøver jeg her.

Når jeg vil ligge printer drvieren ind og den har tygget lidt på det, kommer den med "Driveren kunne ikke installeres. Den angivende farveprofil er ugyldig". Det er jo så meget fint. Men hvad man skal gøre for, at afhjælpe det kan jeg ikke finde ud af. Har prøvet at hente de nyeste drivere på canon's hjemmeside og skiftet USB port, genstartet osv.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. november 2005 - 15:30 #1
Du kan prøve at afinstallere printeren helt først.

Genstart computeren, og slet derefter de resterende driverfiler i C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86 incl. underbiblioteker og skjulte filer.

Bemærk: Dette vil også slette alle andre printer driverfiler!

Genstart igen computeren, og prøv at installere printeren igen.

Det kunne jo skyldes en gammel inkompatibel driverfil.
Avatar billede rexuz Nybegynder
08. november 2005 - 23:28 #2
Virker desværre ikke..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. november 2005 - 00:04 #3
Hvis det heller ikke virker med Canon´s egen installations CD (de kunne have fejl i den nyeste driver fra nettet....), så gentag ovenstående.

Men før du installerer priteren på ny, så gå i registreringsdatabasen. Søg på "Canon" og slet alle nøgler der refererer til printeren.

Kører du WinXP er det smart først at oprette et "gendannelsespunkt".

Når alle referencer i registreringsdatabasen og alle driverfiler er slettet, så er det i princippet som at installere den på en nyinstalleret Windows.

Dog bort set fra USB driver opsætningen.....
Avatar billede rexuz Nybegynder
09. november 2005 - 09:09 #4
Har prøvet det med regedit. Dog ikke med en driver fra cd'en. Men 2 forskellige hvor jeg før har brugt den uden problemer. Så tror desværre ikke det hjælper.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. november 2005 - 10:25 #5
Jeg har undersøgt lidt nærmere - og det viser sig at farveproflierne gemmer sig et lidt andet sted.

Nemlig i C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\Color

Så hvis du forsøger dig igen, og så også sletter dette bibliotek, så skulle en eventuel defekt farveprofil være væk.
Avatar billede rexuz Nybegynder
09. november 2005 - 17:25 #6
Desværre.. Har prøvet at slette hele drivers mappen. og regedit har fået fjernet alt hvad der bare ligner canon og i865 ;) der røg os lidt indstillinger til mit digi cam i samme omgang :D

Udover det så har Canon's helpdesk ikke ringet tilbage.. Så problemet er åbenbart lidt underligt. Jeg er ihf. ude i tankerne om en format c:
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. november 2005 - 18:27 #7
Det kan jeg godt forstå, for det lyder godt nok underligt.

Har du søgt på resten af systemet efter "Canon". Der KUNNE jo gemme sig en eller anden underlig fil i et "Canon made" bibliotek...
Avatar billede rexuz Nybegynder
11. november 2005 - 12:48 #8
Skulle være dækket ind på det område. Har prøvet 865, i, 865i, canon, Canon osv. lidt dobbelt tjek er altid godt ;) Stadig ingen svar fra Canon's helpdesk.

Så det bliver Format c: her en af dagen.

ps. laver man et svar til sig selv når der ikke er kommet nogen løsning eller hvordan?
Avatar billede rexuz Nybegynder
14. november 2005 - 11:21 #9
Format c: virkede..