Avatar billede candymaniac Nybegynder
08. november 2005 - 12:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kan man flytte "documents and settings"

er det muligt at flytte mappen "documents and settings" ? Jeg har ofte mistet dokumenter, billeder osv. i forbindelse med en formatering og tænkte at hvis man kunne lægge den mappe på et andet drev, så ville det være smart
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. november 2005 - 12:53 #1
det kan du godt som beskrevet i nedenstående artikel:
http://support.microsoft.com/?id=310147
Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. november 2005 - 12:58 #2
... hvilket jeg altid anbefaler!!!

Det er altid go' latin at have XP+tilhørende programmer i fred og ro på et drev/HD og EGEN data på et andet drev/HD ...
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2005 - 12:59 #3
Gå ud i Windows Stifinder. Højreklik på mappen Dokumenter og vælg Egenskaber. Her kan du så bestemme hvor den skal ligge.
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2005 - 12:59 #4
Sorry, så ikke besvarelserne.
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2005 - 13:04 #5
Det samme bør du gøre med mappen Foretrukne og hvad du ellers har, som ikke må slettes. Heller ikke fordi man glemmer at flytte sine data til et andet drev, når maskinen skal ghostes :)
Avatar billede candymaniac Nybegynder
08. november 2005 - 13:34 #6
tak til jer alle...synes at steen hansens's kommentar var bedst..læg det som svar, så får du pointene...men stor tak til alle
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2005 - 13:40 #7
Takker :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2005 - 13:44 #8
Mht. Foretrukne, så kig lige denne igennem: http://www.eksperten.dk/spm/598003
Avatar billede candymaniac Nybegynder
08. november 2005 - 13:53 #9
lige et tillægsspørgsmål...ja..det synes som en god idé, også at flytte foretrukne..men øhh..hvordan gør jeg lige det..man kan jo ikke skrive en ny sti ind når man vælger egenskaber på foretrukne
Avatar billede candymaniac Nybegynder
08. november 2005 - 13:54 #10
sorry.. der var du hurtigere end mig ggg...1000 tak *s*
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. november 2005 - 13:56 #11
10-4 :) Havde de samme ønsker. Ærgerligt, at alle ens omhyggeligt indsamlede Foretrukne smutter, fordi man sover, når man skal reinstallere/ghoste :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. november 2005 - 14:00 #12
Endnu bedre:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
[Tweak UI - This PowerToy gives you access to system settings that are not exposed in the Windows XP default user interface, including mouse settings, Explorer settings, taskbar settings, and more.]
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

Under punktet: [My Computer -> Special Folders] ...
Avatar billede candymaniac Nybegynder
08. november 2005 - 14:04 #13
takker for de gode svar..det er bare kanon...sparer en masse ærgelser når man mister sine ting ved reinstalation