Avatar billede oljam Nybegynder
21. april 2001 - 09:42 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Skærm tænder ikke

Hej
nu er jeg kommet over mit museproblem,men nu tænder skærmen ikke kan det være et problem med rammene?
Avatar billede e-koncept Nybegynder
21. april 2001 - 09:44 #1
???? Den får sikkert ikke nok strøm så slår den jo fra
Avatar billede mlj Nybegynder
21. april 2001 - 10:11 #2
Sidder alle stik som de skal?

Har du haft kabinettet af for nylig?
Avatar billede oljam Nybegynder
21. april 2001 - 11:37 #3
hvordan finder jeg ud af om den får strøm nok
Avatar billede oljam Nybegynder
21. april 2001 - 11:43 #4
det sker det når jeg tænder computeren tænder lampen på skærmen men lidt efter går den ud igen,og det skal den også normalt men den tænder ikke igen
Avatar billede handmade Nybegynder
21. april 2001 - 11:46 #5
Det er nok ikke et strømproblem - men nærmere et problem med enten stikket eller noget andet hardware. Er der lys i keyboardet når den starter?
Kan du høre harddisken? Er der nogle beeps? Hvad har du lavet (med PC\'en :-))siden den sidst kørte?
Avatar billede oljam Nybegynder
21. april 2001 - 11:56 #6
hej handmade

det er både lys i keyboardet og jeg kan høre harddisken.
det er en gammel 586ér jeg roder lidt med men fik et mus problem men fik løst det, men da den kun havde 12mb ram satte jeg nogle fler i da jeg så skulle starte den igen ville skærmen ikke tænde
Avatar billede handmade Nybegynder
21. april 2001 - 11:58 #7
Prøv at fjerne det nye RAM og sæt de andre RAM som de sad inden. Dette er sandsynligvis forklaringen..
Avatar billede oljam Nybegynder
21. april 2001 - 12:00 #8
det har jeg gjort det hjalp ikke
Avatar billede handmade Nybegynder
21. april 2001 - 12:03 #9
Det er sikkert rammen der ikke sidder rigtigt i tilholderen, hvis den sidder hvor den sad før. Prøv at fjerne dem og sæt dem i igen og giv dem et ekstra tryk ned i soklen.
Avatar billede oljam Nybegynder
21. april 2001 - 12:05 #10
det hjælper ikke
Avatar billede handmade Nybegynder
21. april 2001 - 12:15 #11
Hmm, jeg har lige kigget på dit spørgsmål om musen. Du har rodet en del med maskinen og været i BIOS. Du må tjekke at alle kabler sidder som de skal (incl. kablet på bundkortet til musen), samt tjekke om du evt. har skubbet til et kort i maskinen. Derefter kan du prøve at sætte BIOS til default values (hvis det første ikke hjælper). Det er mit bedste bud på de foreliggende oplysninger..
Avatar billede oljam Nybegynder
21. april 2001 - 12:52 #12
ja det hjælper ikke rigtg noget da jeg ikke kan komme ind i BIO`SEN. Her i mellem tiden har jeg skiftet bundkort til en 486 DX2 der laver den det samme
Avatar billede handmade Nybegynder
21. april 2001 - 13:15 #13
Det jeg mente med BIOS\'en var dette:

Hvis de andre ting ikke hjælper, kan man fjerne batteriet fra bundkortet og evt. kortslutte batteritilholderen. Dermed bliver BIOS reset til default værdier..
Avatar billede rossonero Nybegynder
22. april 2001 - 14:17 #14
Er der lys i det lille diode der altid er ved skærmen....hvilken farve lyser den?...Grøn skulle den være tændt...gult betyder at der ikke er nogen forbindelse til pc`en....er der slet ingen får skærmen simpelthen ingen strøm......
Prøv at tage skærmkortet ud og lige gør det så rent så muligt...sæt det så i igen........gerne lidt bestemt...
Avatar billede e-koncept Nybegynder
22. april 2001 - 19:52 #15
Jamen den får jo ikke nok strøm vil jeg mene!!! har selv prøvet det var der for!!!!!!
Avatar billede e-koncept Nybegynder
22. april 2001 - 19:53 #16
Den får strøm fra pc\'eren og over i skærmen IK?
Avatar billede oljam Nybegynder
23. april 2001 - 08:22 #17
Hej e-koncept
den får strøm fra pcén
hvordan finder jeg ud af om den får strøm nok?

Hej rossonero
når jeg tænder for pcén starter skærmrn med at lyse grønt men et par sek. efter går den ud igen,det er osse normalt men den plejer at komme igen men det gør den ikke
Avatar billede oljam Nybegynder
23. april 2001 - 08:58 #18
Hej
jeg forstår det bare ikke problemet opstår jo først da jeg sætter nogle fler RAM i maskinen
Avatar billede oljam Nybegynder
23. april 2001 - 12:52 #19
er det rigtigt at de to strømkabler man sætter ned i bundkortet skal vende med de sorte ledniger mod hindanden?
Avatar billede handmade Nybegynder
23. april 2001 - 14:18 #20
Ja, det er, på AT maskiner, altid sort mod sort :-)
Avatar billede handmade Nybegynder
23. april 2001 - 14:20 #21
Hvis skærmen \"får strøm\" fra PC\'en, er der reelt bare tale om en gennemførsel af 220V helt udenom PC\'ens strømforsyning...