Avatar billede rips Nybegynder
07. november 2005 - 20:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ram test

Harj..

Findes der nogen programmer der kan teste om ens ram er nok til ens maskine, eller om man skal øge ramblokken deri, med 512 mere!?
Avatar billede peter_bf Nybegynder
07. november 2005 - 20:50 #1
det ved jeg ikke men hvad bruger du din computeren til ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2005 - 20:53 #2
Det kan du ikke teste afgørende, da mængden af ram afhænger af hvad du skal lave med maskinen. Skal du f.eks. kun bruge officepakken kan du klare dig med relativt lidtram, skal du lave heftig grafik skal du have meget ram.

Du kan teste det med de programmer du ønsker at bruge. Køre maskinen for langsomt, så put mere ram i
Avatar billede egr_sli Nybegynder
07. november 2005 - 20:54 #3
jeg vil anbefale 1 gb ram til spil og mere krævende programmer, og 512 mb som bufferzone skriver til kontorprogrammer og mindre krævende programmer
Avatar billede rips Nybegynder
07. november 2005 - 20:58 #4
Jeg bruger den primært til spil..
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2005 - 21:01 #5
Så vil det oftest være grafikkortet der er den begrændsende faktor og ofte ram mængden på grafikkortet. Meget ram kan dog hjælpe lidt hvis grafikkortet ikke er det bedste