Avatar billede Bjarne Novice
07. november 2005 - 17:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tilpasning af FCKeditor

Jeg har lige installeret FCKeditor ( http://fckeditor.net ), som er en text editor. Jeg vil dog gerne ændre nogle af de htmltags, som bliver lavet. Fx hvis du laver en understreget tekst, bliver resultatet: <u>understreget tekst</u>. Der vil jeg gerne have ændret, så den laver <span class="u">understreget tekst</span>. Hvordan gøres det?

Dernæst vil jeg gerne vide, hvordan jeg kommer ind og redigerer de forskellige popups som FCKeditor laver:
http://peecee.dk/resize.php?id=19312
http://peecee.dk/resize.php?id=19313

På forhånd tusind tak
Avatar billede bromer Nybegynder
07. november 2005 - 17:39 #1
Jeg ved godt det ikke er direkte svar på dit spørgsmål, men er du sikker på du vil ændre på kilden? Du skal være opmærksom på at det bliver sværere for dig at benytte opdateringer til FCKeditor når de kommer.
Avatar billede Bjarne Novice
07. november 2005 - 17:47 #2
det er self. rigtigt... Men kan ikke rigtig bruge den, sådan som den er standard. Det kan vel ikke blive værre, end jeg må lave de samme ændringer på nyere versioner?

Men kan sagtens se din pointe, det er også én af grundene til, at jeg ikke bruger færdige løsninger som FCKeditor i stor stil:)
Avatar billede bromer Nybegynder
07. november 2005 - 17:48 #3
Og det er ikke noget du kan ordne ved at lægge et andet stylesheet hen over?
Avatar billede Bjarne Novice
07. november 2005 - 17:54 #4
Ved ikke lige hvad du mener? Men de HTML-tags FCKeditor laver er ikke så pæne. Men hvis det er meget bøvlet, må jeg jo nok leve med det:)

Men jeg er nødt til at skulle kunne ændre i de popups
Avatar billede bromer Nybegynder
07. november 2005 - 18:07 #5
Jeg tænkte bare på om du kunne klare det første problem ved at ændre i et stylesheet istedet for i selve koden til FCK editor. Det er jo klart mere fornuftigt at have sin egen version af et eksternt stylesheet end det er at have en masse diffs man skal lege med når man opgraderer.
Avatar billede Bjarne Novice
07. november 2005 - 18:35 #6
Med hensyn til de "dårlige" HTML-tags tror jeg bare, jeg laver et et php-script som fx erstatter <u> med <span class="u"> og </u> med </span>.. Ingen problem, havde bare ikke tænkt tanken før nu:)

Men hvordan gør jeg med de popups? Det er rent visuelt jeg gerne vil have dem lavet om. Og der er også nogle af funktionerne i disse vinduer, som jeg gerne vil begrænse/lave om.
Avatar billede Bjarne Novice
07. november 2005 - 20:48 #7
ingen som ved det?
Avatar billede wuggawugga Nybegynder
08. november 2005 - 09:30 #8
Jeg kan muligvis godt hjælpe, jeg har et par sites der bruger kraftigt modificerede installationer af FCK. Men jeg fik lige en ide, som måske er smartere.
Hvis du kan oversætte FCK's output til det du skal bruge, behøver du ikke at rette i koden. Hvis du bruger php5, er XSL f.eks. et glimrende værktøj til dette. preg_replace kan sikkert også bruges. Er det noget der har interesse eller skal jeg kigge lidt på noget af min kode?
Avatar billede Bjarne Novice
08. november 2005 - 14:29 #9
Det er ingen problem at rette FCK's output. Men hvis du ved hvordan jeg ændre de popups, ville jeg blive meget glad:D
Avatar billede Bjarne Novice
11. november 2005 - 19:48 #10
wugggawugga: Har du en ide om, hvordan man ændre disse popups. Synes godt nok det er svært at få overblik over:(
Avatar billede Bjarne Novice
19. november 2005 - 16:52 #11
lukker her