Avatar billede specialty Nybegynder
07. november 2005 - 13:51 Der er 5 kommentarer

block udgående porte i firewall

Jeg ønsker at blokere alle udgående porte undtagen lige ftp og mysql.. Hvordan gør jeg det i Suse 9.0?

Indgående porte blocker jeg for via den indbyggede firewall, men kan ikke finde nogle måde at blocke for udgående porte?

Specialty.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2005 - 19:35 #1
Nu er det jo ikke bare lige. Det er en netfilter firewall du skal ind og konfigurere.

I nedenstående link kan du finde en opgave jeg har skrevet hvor kapitel 2 handler om hvordan du opbygger en firewall. Du bør skimme kap 1 for at se hvilke forudsætninger den firewall jeg sætter op skal løse. Mit eksempel er lidt mere avanceret end du behøver

http://www.giac.org/certified_professionals/practicals/gcfw/0526.php
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2005 - 21:34 #2
Kan du ikke lave noget i /etc/services ??
Avatar billede specialty Nybegynder
09. november 2005 - 09:56 #3
Hej,

Jeg ved desværre ikke meget om hverken iptables eller SuSe generelt, så jeg vil gerne have en meget beskrevet hjælp til hvordan jeg får sat det her op.

Jeg giver gerne 200 point væk til et rigtigt svar.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 10:42 #4
Vedr. dit oprindelige spørgsmål, vil det ikke løse dit problem hvis du sætter "havelåge" (#) foran de portnumre du ønsker blokeret, det gøres i /etc/services
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 12:56 #5
Har du stadig problemer ??