Avatar billede marysan Nybegynder
07. november 2005 - 09:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan der være galt?

Hejsa.
Jeg har fået problemer med min computer... Og jeg er nu bange for om det drejer sig om en virus??

Hver gang jeg downloader noget med billeder til realplayer, quicktime eller windows media player, som en video, så fryser computeren! Noget mystisk er det, at hvis jeg afspiller noget som er downloaded for bare et par uger siden, og før det, så virker det fint...

Er der nogen som har en idé om, hvad der kan være galt?
Avatar billede fromsej Praktikant
07. november 2005 - 09:50 #1
Følg vejledningen i denne artikel:
http://exp.dk/artikler/755
Avatar billede marysan Nybegynder
07. november 2005 - 18:57 #2
Okey, men først vil jeg lige skrive hvad der skete første gang den frøs.
Jeg havde downloaded et klip fra mtv awards, fra en fanside. Der stod at det var af høj kvalitet. Da jeg afspillede det var der billedet helt 'messed up' så jeg kunne dårligt se noget, lyden var også hakkende og så ca. efter 5 sek. frøs comp.'en. Og det har den så gjort siden med 2 andre klip/videoer jeg har prøvet at downloade og afspille...

Her er lige linket til siden hvor det ligger:
http://soadfans.com/Article292.htm
Der står: update: (med rødt) og derefter kan man hente "Acceptance" eller "BYOB video". Kan ikke se nogen af dem... Og altså så heller ikke andet jeg downloader...

Jeg er ikke så god til alt det her computerhalløj, så jeg må lige høre dig:
Har jeg forstået det rigtigt, at hvis jeg kører Dr. Web og/eller Ewido, så kan jeg finde ud af om det drejer sig om en virus?
Hvad er det med at jeg så skal vise jer det? Og hvordan gør jeg det?
Avatar billede fromsej Praktikant
07. november 2005 - 19:05 #3
Det jeg helst vil se er den nederste del af Dr.Web loggen, startende med Scan statistics, en slags opsummering, kan du ikke se dig ud af det, så spring den del over, det allervigtigste er Hijackthisloggen.
Avatar billede marysan Nybegynder
11. november 2005 - 20:45 #4
Puha, jeg synes det er utrolig kompliseret... Forstår det faktisk slet ikke...
Kan jeg evt. få dig til at tjekke de to videoer for problemer? Så vidt jeg kan forstå er jeg den eneste der har haft problemer med at afspille dem... Jeg har Norton, men den finder ingenting... Kan slet ikke regne ud hvad der er galt :o/
Avatar billede fromsej Praktikant
11. november 2005 - 21:18 #5
>> Jeg har Norton, men den finder ingenting << (Surprise surprise)
Det i sig selv er ingen garanti, det Norton er bedst til er reklame, i mine øjne er programmet tæt på at være værdiløst.

Her er en vejledning i billeder til Hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm

(Jeg kunne ikke hente nogen videoer)
Avatar billede marysan Nybegynder
16. november 2005 - 08:37 #6
Hmm, synes jeg havde svaret, men har åbenbart ikke fået trykket på send...? ;o)

Troede at hvis man havde Norton var man stort set sikret ;o)

Men nu er jeg også kommet helt i tvivl om, om det overhovedet kan være virus???
Jeg har fundet ud af, at nu fryser den også bare jeg går ind på eksempelvis mtv for at se en af deres videoer... Hvad hulen kan der være galt???
Avatar billede fromsej Praktikant
17. november 2005 - 19:42 #7
Lad os se den log, så tager vi den derfra.
Avatar billede marysan Nybegynder
26. december 2005 - 08:34 #8
Jeg er ikke helt klar over hvordan han kom frem til det, men min kæreste har fundet ud af at det er grafikkortet den er galt med...

Tak for reaktion på mine spørgsmål mv.

God Jul.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. december 2005 - 11:07 #9
Velbekomme og god jul.
Læg et svar her og accepter det, så er her afsluttet rigtigt. :-)
Avatar billede marysan Nybegynder
26. december 2005 - 11:38 #10
Jamen du skal da have point for din hjælp :o)
Avatar billede fromsej Praktikant
26. december 2005 - 12:21 #11
Så pyt da.*S*
Avatar billede marysan Nybegynder
26. december 2005 - 18:35 #12
;o)