Avatar billede Slettet bruger
06. november 2005 - 14:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

MIDI in og out

Hejsa

Jeg har et Roland EM-20 som har MIDI In/Out porte og har koblet det til min computer. Jeg har prøvet med diverse programmer som burde kunne håndtere MIDI. Jeg kan godt få MIDI In til at virke, dvs sende noder fra computeren til keyboardet - men ikke den anden vej. Jeg har et Creative Live! Series lydkort og har den dertilhørende MIDI driver installeret.
Hvad gør jeg for at MIDI Out fra keyboardet kommer til at virke?

På forhånd tak
Avatar billede arbogast Nybegynder
06. november 2005 - 17:59 #1
Har du prøvet og slå GLOBAL OFF på keyboardet?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2005 - 18:03 #2
hvor finder jeg det?
Avatar billede arbogast Nybegynder
07. november 2005 - 09:32 #3
Hvis du har manualen til keyb er det nok lettest. Jeg kender ikke det keyboard. Men har det ikke en knap der hedder GLOBAL?
Avatar billede ueb Nybegynder
09. november 2005 - 14:28 #4
Har du checket at dit keyboard er sat til at sende midi ud. Jeg kender ikke keyboardet men jeg kunne tænke mig at du skal "fortælle" boardet at det skal sende til Computeren.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 18:26 #5
det vil jeg skam også meget gerne, men hvordan? :) Jeg har kun manualen på italiensk - og det forstår jeg altså ikke!
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 18:31 #6
Det eneste jeg kan finde på keyboardet selv er LOCAL som jeg kan slå ON/OFF
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 18:46 #7
fandt manualen på nettet og der står:
"Everytime you play on the EM-20 Keyboard or start the Arranger, Your instrument will send MIDI data to its MIDI OUT port"
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 19:41 #8
Jeg har tilmed prøvet på en anden maskine med et onboard lydkort /m. gameport. Der var det også kun MIDI IN på keyboardet og MIDI OUT på gameporten der virkede, kan det være mit kabel/mit keyboard?
Avatar billede ueb Nybegynder
11. november 2005 - 18:31 #9
Måske et lidt dumt spørgsmål, men har du sikret dig at midi out stikket er sat i midi in på keyboardet og midi in er sat i out....?
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2005 - 19:17 #10
Jeps det har jeg tjekket.. Jeg er efterhånden ret sikker på at man skal gøre noget på keyboardet, men hvad?
Avatar billede arbogast Nybegynder
14. november 2005 - 22:36 #11
hvilket program bruger du til midi indspilning? Jeg spørger fordi man i nogle programmer f.eks. cubase skal aktivere en 'monitor' knap før midi virker.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2005 - 13:04 #12
Jeg bruger sibelius, som er et program til at skrive noder med. Min saxofon lærer har vist mig hvordan indstillingerne skal stå og mine står helt på samme måde. Jeg har mistænker kablet for at have fejl så jeg har bedt min far om at købe et nyt..
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2006 - 08:17 #13
lukker. Ingen løsning fundet