Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
06. november 2005 - 09:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Navngivning af ressourcer på nettet

Jeg har flere maskiner i et lille netværk, der ikke kører domæne, men blot en workgroup. Hver pc har et navn. Hvis jeg vil anvende ressourcer fra den ene, kan jeg få adgang til disse ved at skrive \\computernavn\delt ressource.

Hvis jeg vil logge på en computer via Fjernskrivebord, kan jeg imidlertid ikke skrive computernavnet i adressefeltet, men skal skrive ip-adressen - hvorfor, og hvordan kan jeg få det andet til at virke?
Avatar billede eneq Nybegynder
06. november 2005 - 20:22 #1
Hejsa

Fordi du anvender netbios trafik ved filsharing, så svarer den på pc'ens navn.
RDP (Fjernskrivebord) bruger DNS til at opløse navnet til ip.

Der er flere muligheder , den nemme , men lidt "hovsa-agtig" er at indsætte pc'ens navn + ip i din hosts.

Ellers kan du sætte din egen dns op, ville måske være overkill :)
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
06. november 2005 - 20:24 #2
Tak for hjælpen!! Når du siger i min host, er det så filen HOSTS i Windows\system32\drivers\etc\ ?
Avatar billede eneq Nybegynder
06. november 2005 - 20:28 #3
jeps, det er den :)
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
06. november 2005 - 20:30 #4
Kanon - det virker.
Tak for hjælpen!