Avatar billede bastus Nybegynder
06. november 2005 - 09:43 Der er 20 kommentarer

Mangler winows fil?

Mit problem er, at min computer ikke kan uninstallere programmer, og installere programmer..

Når jeg går ind i Kontrolpanelet - Tilføj/fjern programmer, vælger programmet som skal fjernes, og trykker fjern kommer der et nyt vindue op, hvor der står:

"Der kunne ikke opnås adgang til tjenesten Windows Installer. Dette kan ske, hvis du kører Windows i fejlsikret tilstand, eller hvis Windows Installer er installeret forkert. Kontakt din supportafdeling for at få hjælp."

Når jeg skal installere nye programmer, kommer det samme vindue op, og den genstarter computeren, før man kan nå at gøre noget som helst.

Efter hvad jeg kan se, mangler jeg en vigtig Windows fil?

Men hvad kan jeg gøre? Er der ikke andet at gøre, end at formatere computeren?

Jeg har nemlig mange programmer, som jeg ikke har cd på, og derfor ville jeg ikke have dem bagefter..

OBS: Jeg har prøvet kør - sfc /scannow. Den virkede ikke.
Avatar billede coversdk Nybegynder
06. november 2005 - 09:48 #1
Mit forslag er at du sikkert kender en venlig sjæl der har en ekstern HD og den ligger  du alle de progammer over på som du vil gemme :D også formatere du din computer :D:D
Avatar billede bastus Nybegynder
06. november 2005 - 09:51 #2
Ja, det kunne jeg jo blive nød til..

Men det kunne jo være en hel del nemmere, hvis man lige kunne gøre et eller andet, og få Windows Installer op at køre igen
Avatar billede coversdk Nybegynder
06. november 2005 - 09:55 #3
Det vil jeg give dig ret i :D :D
Avatar billede sippa Nybegynder
06. november 2005 - 09:57 #4
Du kunne jo prøve her.
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no21
Mvh Torben
Avatar billede bastus Nybegynder
06. november 2005 - 10:01 #5
Er det bare mig, eller kan jeg ikke finde et sted hvor der står 'tryk her for at hent Windows Installer' eller sådan noget..

Jeg trykker på det øverste link, som ser sådan her ud:
http://support.microsoft.com/?kbid=884016

Derinde kan man hente en masse, men ikke Windows Installer.. ?
Avatar billede sippa Nybegynder
06. november 2005 - 10:05 #6
så gå lidt ned af siden
Avatar billede sippa Nybegynder
06. november 2005 - 10:05 #7
husk at vælge sprog
Avatar billede bastus Nybegynder
06. november 2005 - 10:07 #8
Jeg kan ikke vælge sprog nogle steder..

Jeg kommer bare ind på en side hvor der står noget om det, og man kan hente denne ting:

884016-pakken

Alle de andre steder, står der bare hvordan man kan få fat på den, men ikke hvor man kan downloade de ting..
Avatar billede bastus Nybegynder
06. november 2005 - 10:08 #9
Kan du ikke give mig et link, hvor man bare henter den?

Det ville være godt :)
Avatar billede bastus Nybegynder
06. november 2005 - 10:18 #11
Jeg vil sige tak :)

Skriver lige om 5min om det virkede :)
Avatar billede bastus Nybegynder
06. november 2005 - 10:26 #12
Når jeg installere siger den, jeg har en service pack som er nyere, og derfor behøver jeg ikke at installere.. Så prøver jeg at hente version 3.1, installere den, genstarter den..

Samme problem som før..
Avatar billede sippa Nybegynder
06. november 2005 - 10:43 #13
skriver den stadig at den mangler installer
Avatar billede bastus Nybegynder
06. november 2005 - 10:43 #14
Den skriver, som den skrev før:

"Der kunne ikke opnås adgang til tjenesten Windows Installer. Dette kan ske, hvis du kører Windows i fejlsikret tilstand, eller hvis Windows Installer er installeret forkert. Kontakt din supportafdeling for at få hjælp."
Avatar billede sippa Nybegynder
06. november 2005 - 10:45 #15
Avatar billede pidgeot Nybegynder
06. november 2005 - 10:46 #16
Kig her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315346

Der står hvordan man løser den fejlmeddelelse du får.
Avatar billede bastus Nybegynder
06. november 2005 - 10:48 #17
Prøver lige Pideots løsning..

Skriver om 5min ;)
Avatar billede bastus Nybegynder
06. november 2005 - 10:53 #18
Der går nok lige mere end 5min..

Men jeg skal nok huske at skrive :)
Avatar billede bastus Nybegynder
06. november 2005 - 12:18 #19
Det virkede sørme Pidgeot!

Mange tak til jer alle :)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
06. november 2005 - 12:40 #20
så lægger jeg lige et svar :)