Avatar billede dennislassen Praktikant
05. november 2005 - 15:43 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Genstarter efter 5 min ved opstart

Hej Experten

mit problem er at når jeg starter min computer op går der en 5-10min så fryser den og genstarter nogle gange gør den det kun en gang andre gange nogle gange i træk. men når den så køre igen efter at have genstartet så kan den køre en hel dag uden den gør det igen. det er hver gang den har været slukket i længere tid og man så skal tænde den igen.

jeg har kørt test på mine ram og den har ikke køleproblemer, og jeg har formateret den utallige gange.

håber i kan hjælpe for er ved at blive idiot af det.

computeren er en HP med en pentium(R) 4cpu 3,4GHz med 1GB ram.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. november 2005 - 15:46 #1
Tjek cputemperatur. I de fleste maskiner kan man se det i bios. Kunne tyde på den bliver for varm.
Avatar billede dennislassen Praktikant
05. november 2005 - 15:48 #2
det har jeg gjort den ligger på omkring 57C så det er jo ikke fordi den bliver for varm, og hvis det var ville den vil fryse hele tiden?
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. november 2005 - 16:10 #3
Der må være et eller andet, der er temperaturafhængigt, siden den skal stå noget tid inden, du kan starte dyret igen.
Avatar billede coversdk Nybegynder
05. november 2005 - 16:16 #4
Jeg har haft en ven der havde sammen problem... jeg kan lige spørge ham hvad han gjorde ved det.... ?
Avatar billede dennislassen Praktikant
05. november 2005 - 16:55 #5
til peet49 den skal ikke stå noget tid før jeg kan starte den igen den genstarter selv med det samme og når den så er oppe at køre igen køre den som en drøm.
Avatar billede dennislassen Praktikant
05. november 2005 - 16:55 #6
til coversdk det ville være fedt hvis du lige gad høre ham.
Avatar billede coversdk Nybegynder
05. november 2005 - 17:37 #7
Jeg må desvære sige at han ikke havde fået lavet problemte :(
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. november 2005 - 18:03 #8
Det hele kan skyldes manglende opdateringer til windows og grafikkort.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. november 2005 - 18:04 #9
Skulle være et svar.
Avatar billede dennislassen Praktikant
05. november 2005 - 18:06 #10
ja men jeg har hentet den nyeste driver til mir grafikkort på ATI's hjemme side og windows er fuldt opdateret???
Avatar billede peet49 Nybegynder
06. november 2005 - 08:28 #11
Jeg er næsten sikker på, der ligger en mappe i windows, der hedder minidump, den skal du slette, evt. få undersøgt, hvad dumpene betyder, du har også en logbog, hvad siger den?