Avatar billede michaelprehn Nybegynder
04. november 2005 - 15:24 Der er 7 kommentarer

Vil ikke eksekverer ActiveX

Min Browser er holdt op med at ville bruge ActiveX objekter - det betyder bl.a. at jeg ikke kan foretage online virusscan. Jeg har mistanke til at det er en virus der beskytter sig, men jeg er ikke sikker.

fejlmeddelelsen lyder :
"Dine sikkerhdsindstilliner tillader ikke websider at bruge ActiveX objekter der er installert på din computer", men det passer ikke. jeg har ingen indstilling, hvor man kan foretage lige det valg, og jeg har afprøvet dem alle sammen.

Lad være med at fortælle mig at jeg skal gå in under Funktioner/Iternetindtilliger/Sikkerhed og klikke på Standardniveau - alle de muligehder der er der har jeg prøvet!

Det nytter heller ikke at opdatere min XP
- eller at tilbageføre den til en tidligere tilstand

Jeg har også geninstalleret XP uden held - men med automatisk opdatering måske skulle jeg prøve uden

Jeg har ikke lyst til at formattere harddisken - er der nogen med en god ide ?
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
04. november 2005 - 15:30 #1
prøv internet indstillinger og sikkerhed--> og så klik på brugerdefineret niveau. og se om der er noget der ikke skal være som det skal !
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
04. november 2005 - 15:53 #2
Det har jeg prøvet -  alle de indstillinger jeg kan se, der har noget med ActiveX at gøre har jeg sat til både aktiveret og de-aktiveret. uden nogen forskel.
Avatar billede hcma Novice
04. november 2005 - 16:15 #3
kan du køre Shockwave ?
Avatar billede hcma Novice
04. november 2005 - 16:16 #4
har du set dette?
Sådan opdaterer du ActiveX-tilføjelsesprogrammer

Åbn Internet Explorer.
Klik på Administrer tilføjelsesprogrammer i menuen Funktioner.
Klik på pilen ud for Vis, og klik derefter på Tilføjelsesprogrammer, der har været brugt af Internet Explorer.
Klik på det tilføjelsesprogram, du vil opdatere, på listen over tilføjelsesprogrammer, og klik på Opdater ActiveX.
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
04. november 2005 - 17:01 #5
Nej jeg kan (heller) ikke køre Shockwave, og heller ikke downloade en ny(ere) udgave. Jeg ha prøvet "Administrer tilføjelsesprogrammer", men knappen "Opdater ActiveX." er ikke aktive for hele listen over "Tilføjelsesprogrammer, der har været brugt.." Jeg har med held opdateret nogel af dem, men det er jo ikke hentningen der er problemerned, der udførelsen af de activex der ER hentet
Avatar billede hcma Novice
04. november 2005 - 18:26 #6
lost :o(
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
11. januar 2006 - 08:30 #7
Jeg løste midlertidigt problemet ved at skifte browser. Efter nogen af- og på-monterningaf programmer og sikkerhedsniveauer er activeX igen blevet aktivt, næsten af sig selv. Jeg ville dog stadig gerne vide hvor man finder de sikkerhdsindstilliner der tillader eller forbyder websider at bruge ActiveX objekter. SÅ jeg lader spørsmålet stå lidt endnu