Avatar billede maxius Nybegynder
20. april 2001 - 19:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Visuel Basic Igen Igen

Hej eksperter!!!!!

Jeg vil gerne ha lavet et download program som gør følgende: Ved opstart spørger af program spørger den hvor man vil gemme filen man vælger derefter og trykker ok derefter spørger den hvilken fil man vil downloade man skal kunne vælge nogle filer fra en liste og hver fil skal så hente et program fra en url og der skal helst stå inde i programmmet hvor lang tid der er tilbage osv.... Jeg vil IKKE have hele programmet for mig men derimod noget kode eller forklaring på hvordan man lvaer der men det skal helst være skåret rimlig grundigt ud i pap da jeg kun er ved at lære visual basic(6)

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. april 2001 - 19:47 #1
Vent du hellere et halvt års tid med at gå i gang med sådan noget hvis du først lige et begyndt at lære det.

Der skal bruges Winsock også sådanne ting.
Avatar billede maxius Nybegynder
20. april 2001 - 19:49 #2
Okay så må jeg jo hellere gøre det :) Men kan du andbefale andre \"guides\" der på dansk gennemgår en del af de vigtigste funktioner i visual basic og som sammentidig er lidt sjovt??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. april 2001 - 19:52 #3
Uhm .. desværre ikke .. jeg har ikke set nogle guider til VB på dansk som er OK... faktisk heller ikke på engelsk ...

Jeg kan faktisk bedst anbefale dig at hente en masse program eksempler fra f.eks. www.planetsourcecode.com (bare hent nogle små simple nogle) og så læs dem igennem. Hvis der er noget du ikke forstår så tryk F1 med makøren over ordet (f.eks. Then) så får du hjælp (dog på engelsk) fra MDSN.
Avatar billede maxius Nybegynder
20. april 2001 - 20:03 #4
Det vil jeg da så gøre :) Jeg har lige et lille spg. den version af vb jeg har er Visual Basic 6 learning edition. Er der nogle fordele ulemper ved at det er learning edition?

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. april 2001 - 20:06 #5
Som begynder har er der ingen ulemper andet end at du måske kan komme ud for at hente et eksempel der kræver en Standard/Prof. eller Enterprise edition, men det er MEGET sjældent. Dog vil jeg anbefale dig at downloade og installere evt. service packs der findes til VB 6.0 Learning Edition.
Avatar billede maxius Nybegynder
20. april 2001 - 20:10 #6
hvor kan jeg downloade dem??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. april 2001 - 20:20 #7
Avatar billede maxius Nybegynder
20. april 2001 - 20:21 #8
Ahhr det er ligemeget hvor stor den er jeg har adsl! Takker du for lige dine points!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. april 2001 - 20:22 #9
*G* oki :-) tak :-)