Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
03. november 2005 - 22:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til auto install af win xp

HeJ!

Jeg sidder og roder lidt med at lave en automatiseret installation af xp. Er der nogen der har lidt forstand på det, som kan sige mig hvordan jeg får den til at installere .exe programmer? jeg bruger denne guide, men jeg synes ikke den besvarer det:  http://www.hardware-test.dk/oc/litteratur.asp?id=4549&type=guide
Avatar billede hmortensen Nybegynder
03. november 2005 - 23:14 #1
Det er en fyldestgørende guide her:
http://unattended.msfn.org/
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
03. november 2005 - 23:23 #2
jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde svaret derinde heller!!
Avatar billede rebecca Novice
04. november 2005 - 02:53 #3
Det kan du gøre med en batchfil hvis det f.eks er office pakken laver du en batchfil og skriver disse linier>>>

ECHO.
ECHO Installing Office XP Professional with Frontpage
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\Applications\OfficeXP\PROPLUS.msi /QB

Se mere her hvordan>>>http://unattended.msfn.org/intermediate/apps/office/officexp_simple.htm
Avatar billede rebecca Novice
04. november 2005 - 02:57 #4
Når du har lavet filen skal den tilføjes svcpack.inf and [GuiRunOnce]for at starte når INSTALLATIONEN AF XP ER SLUT
Avatar billede rebecca Novice
04. november 2005 - 02:58 #5
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
04. november 2005 - 08:38 #6
tak.. ved du hvor jeg skal ligge batch filerne når de er færdig?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
04. november 2005 - 08:48 #7
benjamin1989:
Som du kan se, er de links rebecca kommer med, fra samme guide, hvilket beviser at du ikke selv vil gøre en indsats og læse på de links du har fået.
Avatar billede rebecca Novice
05. november 2005 - 09:42 #8
benjamin1989>>>Som hmortensen skriver er man selv nødt til at gøre en indsats for at lave en cd som den du har gang I, hvis jeg skal lave den til dig er der jo ikke meget sjov ved det og det ville være nemmere hvis jeg så fik en liste over hvad der skulle ligge på cd'en så jeg kunne lave den til dig, (men det koster :o)  ), så start nu fra en ende af lav en liste over hvilke programmer der skal Installeres auto, læs siden  http://unattended.msfn.org/ godt igennem og lav så din cd/dvd, det står altsammen på siden hvordan du skal gøre, hvor du skal ligge filerne osv.

Som svar på dit spg.04/11-2005 08:38:39

» Where do I put the batch files?

For [GuiRunOnce], you can place them in any folder in the $OEM$ Distribution folders. For example, if you place batch_file.cmd in C:\XPCD\$OEM$\$1\install\ then you would insert this path under [GuiRunOnce] in winnt.sif, like so:

[GuiRunOnce]
%systemdrive%\install\batch_file.cmd

The Install folder specified at C:\XPCD\$OEM$\$1\Install\ is copied over to the systemdrive, so it turns out to be C:\install\ - More information on this can be found at the $OEM$ Distribution folders page.

For cmdlines.txt, it should be placed in the \$OEM$ folder, and does not need to be specified anywhere else to state its existence. Windows Setup automatically scans for a cmdlines.txt file. All batch files launched by cmdlines.txt should be put into the same folder.

svcpack.inf should go into the C:\XPCD\I386\ folder (make sure svcpack.in_ is deleted). Any batch files launched by svcpack.inf should go into the C:\XPCD\I386\svcpack\ folder unless otherwise specified by the entries in svcpack.inf, but more info on this is in SVCPACK.INF Method for Hotfixes.

» Next Step
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
05. november 2005 - 09:46 #9
mange tak for hjælpen! Jeg har lavet cden. Og jeg tror det virker! vil du have point..
Avatar billede rebecca Novice
05. november 2005 - 11:06 #10
du kan jo dele dem mellem mig og hmortensen