Avatar billede morten_b Nybegynder
03. november 2005 - 20:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Aktivering af WinXP

Indledningsvis vil jeg lige sige at jeg har en fuldt lovlig udgave af WinXP Pro, købt og betalt.

Jeg har en i længere tid haft nogle problemer med min PC og fik anbefalet at tjekke min RAM da det godt kunne være der problemet lå.

Jeg fjerner derfor en af RAM-blokkene og opdager til min forundring at WinXP nu siger at det er en ny computer, så jeg skal aktivere igen. Fint nok, det gør jeg bare. Efter at have testet denne RAM blok nogle dage skifter jeg og igen siger WinXP at jeg har installeret i en ny computer og skal genaktivere hvilket jeg gør igen.

3. gang dette sker siger den pludselig at nu har jeg aktiveret WinXP de gange jeg havde tilladelse til og kan derfor ikke aktivere mere! Jeg skal derfor ringe Microsoft op og tror så at de vil unlocke min product key så jeg kan starte forfra, men nej!

Efter at have været igennem en lang og besværlig automatiseret indtastningssekvens ryger jeg igennem til en SVENSK! såkaldt servicemedarbejder der fortæller mig at jeg fremover skal igennem dette hver eneste gang jeg vil aktivere WinXP! Jeg prøver at forklare hvorfor det ikke holder, men hun ignorerer mig totalt og snakker bare videre hvorefter hun smider på og stiller mig videre til endnu en langsom automatisk proces.

For dem som ikke kan forstå hvorfor det er et problem, så skulle de prøve det! Det er et helvede at komme igennem først den elendige automatik, derefter prøve at forstå hvad pokker den svensker prøver at sige til en, for derefter at gå igennem det samme igen.

Nu er mit spørgsmål så:

Der MÅ simpelthen være en anden måde at gøre dette på. Der må være en måde jeg kan aktivere via nettet SELVOM min key er brugt for mange gange, eller jeg kan få genåbnet min key, eventuelt ved at møde op hos dem med min WinXP.

Spørgsmålet er bare: Hvordan!

Håber nogen kan hjælpe mig for Microsoft er overhovedet ikke til nogen som helst hjælp.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
03. november 2005 - 20:49 #1
Hvis det er en lovlig kopi, skal du bare ringe til deres aktiveringsnummer, som du finder under aktiveringsbokesen, der er et gratis nummer det er meget nemt har selv gjort det før :)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
03. november 2005 - 20:51 #2
ahh fik ikke læst hele spørgsmålet, jeg har selv kommet i kontakt med en svensker før, men efter at have snakket lidt og vi íkke har forstået hinanden giver personen mig et aktiveringsnummer, som personen læser op for mig
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
03. november 2005 - 20:52 #3
og tror ikke der findes en anden "legal" måde at gøre det på :), så fat mod og snak med svenskeren til du får aktiverings nummeret
Avatar billede boxer Nybegynder
03. november 2005 - 20:54 #4
Det samme skete for mig efter at have formateret et par gange.
Du kan imidlertidig slippe for at reaktivere for eftertiden:
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no68
Avatar billede boxer Nybegynder
03. november 2005 - 20:55 #5
Du kan først gøre det når du har reaktiveret.
Avatar billede morten_b Nybegynder
03. november 2005 - 21:11 #6
Jeg HAR snakket med svenskeren og HAR fået aktiveringskoden. Mit problemer er at jeg er nødt til at ændre i hardwaren mindst 4-5 gange endnu og jeg gider simpelthen ikke skulle ringe op og igennem den proces hver eneste gang! Der må være en måde jeg kan få "nulstillet" min product key så jeg kan aktivere online igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. november 2005 - 22:34 #7
Det er der ikke.
Avatar billede morten_b Nybegynder
03. november 2005 - 23:09 #8
Vor herre bevares! Jeg kan fandme godt forstå folk bruger piratversioner!

De gør alt for at gøre det så svært som overhovedet muligt for os der faktisk har betalt for deres prouukt, og så vil de tilmed have penge for kundeservice!
Avatar billede morten_b Nybegynder
09. april 2006 - 16:39 #9
Både spiritusanta og john_stigers har jo svaret på spørgsmålet selvom det ikke lige var det svar jeg havde håbet på, så mangler et svar for at kunne lukke spørgsmålet.
Avatar billede morten_b Nybegynder
16. november 2006 - 15:39 #10
7 måneder må være længe nok at vente på svar :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2006 - 19:37 #11
Fik aldrig mail...
Men pyt ;)