Avatar billede hkb-x Nybegynder
03. november 2005 - 16:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

gennemsigtigt png billede

jeg har et png billede hvor der er en glidende overgang fra en gennesigtig farve til en blå... jeg vil gerne skrive på billedet og derfor gør jeg det via et php script...

men nu bliver det "gennemsigtige" sort... hvordan kan jeg forhindre det så den iegen bliver gennemsigtig?
Avatar billede wuggawugga Nybegynder
03. november 2005 - 16:31 #1
Bare for en god ordens skyld: Internet explorer understøtter ikke transparens i PNG...men det er vistnok i version 7.

Bruger du imagecreatetruecolor(), imagealphablending(), imagesavealpha() og imagepng()?

der er et par eksempler i kommentarerne i manualen:
http://www.php.net/manual/en/function.imagealphablending.php
Avatar billede hkb-x Nybegynder
03. november 2005 - 16:33 #2
AAARRRGGGG.... lorte IE!!!

hmm... hvilke formater understøttes så?

jeg bruger imagecreatetruecolor(),imagepng()...
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2005 - 16:38 #3
Du kan ikke lave delvist transparente billeder til IE.. Der skal du have fat i .gif-billeder, men de er enten 100 % transparente, eller 100 % tydelige.

- Der er utrolig mange præcis ens spørgsmål her på eksperten.
Avatar billede wuggawugga Nybegynder
03. november 2005 - 16:49 #4
Jeg mener at have set en form for javascript hack der kan tvinge IE til at vise transparens i png billeder, men det var bestemt ikke pænt.

Som wicez siger, transparens i IE er begrænset til GIF, som desværre både er pallette baseret og kun understøtter en transparent farve.

Men hvis du gerne vil se om din PHP kode virker, så prøv firefox eller mozilla.
Avatar billede hkb-x Nybegynder
05. november 2005 - 10:51 #5
men jeg bruger mit png bilede til at klistre oven på et andet via GD lib... og så spytte det ud til browseren...
Avatar billede hkb-x Nybegynder
07. november 2005 - 10:09 #6
fandt en løsnning med dglib