Avatar billede -gízmo- Nybegynder
02. november 2005 - 21:59 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Køb af digitalkamera

Hej

Jeg har set på følgende kamera.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136195

Jeg vil gerne høre om der er nogen, som har gode/dårlige erfaringer med dette kamera, eller evt. et forslag til et andet kamera i samme prisniveau.
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
02. november 2005 - 22:10 #1
jeg vil ikke anbefale dig at købe et olympus kamera da selve "kassen" udenom er af meget dårlig kvalitet...jeg synes helt klart at et Canon Ixus 40/50 eller 700 er noget bedre at investere i. "Kassen" udenom er noget mere Holdbar
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. november 2005 - 22:13 #2
Det ser da fornuftigt ud, en lille fiks dameting med stor pixelmængde.
Olympus er kendt for deres gode optik og jeg kan se at den har et væld af muligheder.

Jeg købte selv et Olympus Camedia C-800 for snart mange år siden, det fungerer stadigvæk og tager finde billeder på trods af de 800.000 prixels.

Er det er gave?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. november 2005 - 22:17 #3
Jeg skulle måske lige tilføje at prisen dengang var 10.000 kr.

visualdeveloper A vedkommende skal vel ikke stå og trampe på det for så holder selv et Hasselblad ikke, omgåes man kameraet fornuftigt sker der ikke noget.

Skulle måske lige tilføje at jeg har arbejdet som kameratekniker med Hasselblad, Pentax, Minox og Olympus.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
02. november 2005 - 22:40 #4
det her kamera er i mine øjne det bedste kamera på markedet !
det koster godt nok lift mere men man får SÅ meget mere igen !!!
har det selv ;D http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=144811

det er på hele 7,2 megapixel og selvom mega pixel jo ikke er alt der er vigtigt i et kamera så kan man ca. printe a3 sider i fuld opløsning ! - vildt blæret.
den er udstyret med en klar 2" skærm og har 3xoptisk zoom og meget mere.

her en test af den:
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscp200/

+ at jeg så at det var det suverent bedste kamera og vandt en test i et pc-blad over 6 andre 7 megapixel kamerare som fx olympus, cannon, minolta, kodak osv osv.

helt klart et godt valg.
Avatar billede horslundjr Nybegynder
03. november 2005 - 21:15 #5
Canon Ixus modelleren er noget lort, de kan altså ikke holde til noget, jeg arbejde selv i en Fotohandel og har meget erfarring med de modeller. De er for små og de simplehen ikke til at håndtere.. jeg synes du skal gå en klasse større op, som måske Sony Dsc-W modellerne med carl zeiss optikker, der også tager meget bedre billede i rigtig dårlig forhold. For bare 1000.- mere for du et digital kamera der 10 gange bedre og kan holde til meget mere.. + + + I W15 og W17 følger både lader, 2 sæt batterier og et lækker læder etui med i prisen... så udover et meget bedre kamera for du en samme tilbehør med i prisen... Tænk over det..
Avatar billede tiger_dk Mester
27. november 2005 - 21:46 #6
du bedes give vedkommende point, da indlæget er ved at ved del gamle !
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. marts 2006 - 20:02 #7
takker for pointene..