Avatar billede e-blade Nybegynder
02. november 2005 - 17:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Boot loader hjælp.

Hvordan får man fat i boot-sektoren når man ikke har en boot partition. Da jeg installerede RH9 lavede den et boot directory istedet for en boot partition. Jeg har GRUB installeret og vil gerne  (under opstart af min computer) være istand til at vælge enten windows2000 eller RH9. Begge OS er på samme HDD men forskellig partition.
Avatar billede lap Nybegynder
02. november 2005 - 17:21 #1
kik i /etc/grub.conf
Avatar billede e-blade Nybegynder
02. november 2005 - 17:24 #2
Min syslinux.cfg ser således ud:

default linux
prompt 1
display boot.msg
timeout 100
label linux
    kernel vmlinuz
    append initrd=initrd.img hdd=ide-scsi root=/dev/hda3

Min grub.conf:

# grub.conf generated by anaconda
#
# Note that you do not have to rerun grub after making changes to this file
# NOTICE:  You do not have a /boot partition.  This means that
#          all kernel and initrd paths are relative to /, eg.
#          root (hd0,2)
#          kernel /boot/vmlinuz-version ro root=/dev/hda3
#          initrd /boot/initrd-version.img
#boot=/dev/hda3
default=0
timeout=10
splashimage=(hd0,2)/boot/grub/splash.xpm.gz
title Red Hat Linux (2.4.20-31.9)
    root (hd0,2)
    kernel /boot/vmlinuz-2.4.20-31.9 ro root=LABEL=/ hdd=ide-scsi
    initrd /boot/initrd-2.4.20-31.9.img
title Red Hat Linux (2.4.20-8)
    root (hd0,2)
    kernel /boot/vmlinuz-2.4.20-8 ro root=LABEL=/ hdd=ide-scsi
    initrd /boot/initrd-2.4.20-8.img
title Windows 2000
    rootnoverify (hd0,0)
    chainloader +1

Udfra det her burde systemet så ikke, igen under opstart, komme ud og spørge om det var Windows2000 eller RH9 man ville boote?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2005 - 17:33 #3
"Udfra det her burde systemet så ikke, igen under opstart, komme ud og spørge om det var Windows2000 eller RH9 man ville boote?"
Jo under forudsætning af det også fremgår af /boot/grub/menu.lst
Hvis det fremgår der så prøv at genskriv MBR
Avatar billede e-blade Nybegynder
02. november 2005 - 17:50 #4
Nice. Læg et svar.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2005 - 19:12 #5
:o)