Avatar billede clj73 Nybegynder
02. november 2005 - 12:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ingen brugerkonti ved opstart

Hej alle eksperter! Jeg har et stort problem med opstart af win XP pro, som jeg har desperat brug for hjælp til:

Jeg fik en fejlmeddelelse forleden om at der var sket en alvorlig fejl omkring MSN Messenger. Jeg undlod at sende fejlrapporten og lukkede bare min computer ned. Da jeg startede den op igen, kunne den ikke boote ordentligt, men genstarter bare halvvejs (der kommer en blå skærm med en fejlmeddelelse, men jeg computeren genstarter så hurtigt, at jeg ikke kunne se hvad der står - jeg havde ikke mulighed for at slå genstart ved systemfejl fra, da jeg jo ikke kunne komme ind i windows).
I stedet har jeg efter gennemlæsning af mange spørgsmål på Eksperten.dk gået ind i genoprettelseskonsollen på windows CDen og kørt chkdsk /p, chkdsk /r og fixboot.
Nu vil computeren gerne boote, men når jeg kommer til startbilledet, hvor der skulle være de to brugerkonti jeg har oprettet, er der bare et windowslogo og der sker ikke mere. Jeg kan dermed ikke logge på windows.
Jeg skal nævne, at opstarten tager væsentlig længere tid end normalt - altså opstart så langt jeg kan komme....nogen ideer eller forslag?
Avatar billede venturer Nybegynder
02. november 2005 - 12:15 #1
Umiddelbart vil jeg foreslå en re-installering. Under installationen kan du vælge at repperer din eksisterende XP.

Lige nu kan du dog prøve at logge på med den indbyggede administrator konto.
Du skal trykke CTRL+ALT+DEL 2 gange. Så skulle der komme en boks op hvor du kan indtaste Administrator (og blankt kodeord, hvis du ikke selv har angivet et tidligere).
Avatar billede clj73 Nybegynder
02. november 2005 - 12:21 #2
Jeg har prøvet at trykke CTRL+ALT+DEL 2 gange, men der sker ikke noget - det er som om den går i stå ved skærmen med logoet (ikke det, som som kommer først på en sort baggrund), men det som kommer på en blå baggrund lige før skærmen med brugerkonti dukker op
Avatar billede venturer Nybegynder
02. november 2005 - 12:23 #3
Ja så er jeg tilbage til at foreslå en re-installering. Du kan evt. prøve om du kan starte op i fejlsikret tilstand.
Lige inden den sorte baggrund med Windows logoet kommer frem, skal du trykke F8. Så får du en menu frem hvor du kan vælge fejlsikret tilstand. Hvis ikke dét virker... Geninstallering.
Avatar billede clj73 Nybegynder
02. november 2005 - 12:49 #4
har også prøvet den fejlsikre tilstand, men uden held...venter lige med geninstalleringen til i aften og ser, om der er kommet andre forslag. Tak for rådene.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. november 2005 - 12:53 #5
venturer - Mener du den kendte her? http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede clj73 Nybegynder
02. november 2005 - 12:57 #6
Nej, jeg har ikke prøvet at geninstallere endnu, men jeg har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og der standser den samme sted
Avatar billede venturer Nybegynder
02. november 2005 - 14:06 #7
Gotfred: Lige præcis.
Avatar billede clj73 Nybegynder
02. november 2005 - 20:44 #8
venturer: Har fulgt dit råd og lavet en ny installation (reperation) af XP. Det fungerer også rimeligt bortset fra 2 ting:
1. Når jeg logger på, kommer der en meddelelse hvor der i øverste venstre hjørne står "kontor" og at jeg skal geninstallere programmet - nogen bud på hvad det kan være?...jeg er blank
2. Men hvad værre er - jeg kan hverken lukke, genstarte eller logge af windows. Jeg kan tage strømmen på toweret og tænde igen, hvilket virker, men jeg kan ikke få den til selv at lukke...nogen ideer?
Jeg kan oplyse, at jeg har hentet alle sikkerhedsopdateringer, samt installeret den nyeste udgave af AdAware og SpyBot
Avatar billede off-line Nybegynder
02. november 2005 - 20:52 #9
Prøv at se under denne computer /egenskaber avanceret/start og genoprettelse.
Hvis der ikke er markeret ved automatisk genoprettelse, så prøv det.
Avatar billede clj73 Nybegynder
02. november 2005 - 20:59 #10
Der er markeret for automatisk genstart, men det hjælper ikke. Kan stadig hverken lukke, genstarte eller logge af, uden at tage strømmen
Avatar billede off-line Nybegynder
02. november 2005 - 21:14 #11
Måske skulle du for en sikkerheds skyld sætte din bios til "load defaults" ?
Avatar billede clj73 Nybegynder
02. november 2005 - 21:17 #12
ok...kan der være sket ændringer i bios'en uden jeg selv har lavet dem?
Avatar billede off-line Nybegynder
02. november 2005 - 22:05 #13
Nej det burde der ikke være, men man ved jo aldrig,og det skader i hvertfald ikke
at prøve, når det værste der kan ske, er ingen forandring.
Avatar billede clj73 Nybegynder
04. november 2005 - 09:08 #14
venturer og gotfred: Tak for jeres hjælp...jeg har fulgt dit råd venturer, og geninstalleret xp, så du får points'ene. Jeg kan stadig hverken lukke, genstarte eller logge as windows, men jeg prøver at poste det som et nyt spørgsmål.
Avatar billede venturer Nybegynder
04. november 2005 - 10:59 #15
Beklager at jeg ikke fik svaret efter mit sidste indlæg. Men på baggrund af de fejl du beskriver tyder på det noget var gået grueligt galt, og en reinstallation derfor er helt på sin plads.