Avatar billede thana_dk Nybegynder
01. november 2005 - 20:58 Der er 1 kommentar

Trådløse computer bliver smidt af.

Hej med jer!

Min kæreste's familie har et "trådløst" netværk i deres hjem. Når jeg skriver trådløst med ", er det fordi de computere der sider til routeren, sidder på med kabler. Den ene sidder i port 1 (som også bliver brugt som admin), og den anden i port 4. Netværket kører med WEP-kryptering på 128 bit, og mac-filtrering.

Jeg har tilmeldt min bærbare til netværket, og den er dermed den eneste der kører egentlig trådløst.

Men siden jeg har gjort det, kører netværket ustabilt på den måde at den bare "lukker" for forbindelsen indtil man tager stikket ud af routeren og genstarter det hele.

Hvad er problemet? :)
Avatar billede egonspock Seniormester
03. november 2005 - 00:37 #1
Har du prøvet at skifte kanal? Det er typisk et problem, hvis naboerne også har en router, der kører samme kanal som Jer.
Eller måske styresystem. Visse windowsversioner har det ikke godt med trådløst.