Avatar billede testrup Nybegynder
01. november 2005 - 09:36 Der er 8 kommentarer

Remote Desktop port 80?

Hey venner!

Jeg sidder på min skole hvor vi kører på internettet via en meget restriktiv proxy. Den tillader ingen andre portanveldelser end port 80 (stortset). Selv FTP-port 21 er blokeret.

Jeg vil gerne kunne connecte til min hjemmecomputer herfra alligevel - på trods af port-restriktionerne.

Findes der en måde man evt. kan ændre porten på Windows Remote Desktop så det virker? Eller findes der evt. anden software som jeg kan bruge til at styre min hjemmecomputer herfra skolen som kan bruge port 80?

Jeg hoster en web-server derhjemme, men den kan jeg naturligvis bare slukke for så den ikke bruger port 80.

Any ideas?

På forhånd tak.

//Testrup
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2005 - 10:17 #1
Avatar billede leonm Nybegynder
01. november 2005 - 10:46 #2
Åben regedit og find

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStatio
ns\RDP-Tcp\PortNumber

Ændre portnummeret og genstart maskinen

:)LeonM
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2005 - 11:04 #3
Du er ikke administrator, så du kan sikkert ikke gøre som der bliver foreslået...
Avatar billede leonm Nybegynder
01. november 2005 - 11:08 #4
John !

Ændringen skal foretages på den maskine som han vil i kontakt med (dvs. hans egen webserver) og den må man vel formode at han er administrator på.

Beklager at jeg ikke skrev det...

Den kaldes så via fjernskrivebord fra computeren med ipadresse:80

:)LeonM
Avatar billede testrup Nybegynder
01. november 2005 - 11:17 #5
Hey allesammen!

Mange tak for svarene. Det vil jeg prøve.. :]~

Danke!

//Testrup
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2005 - 14:50 #6
leonm> aha - misforstod da bare jeres indlæg... ;)
Avatar billede leonm Nybegynder
01. november 2005 - 14:58 #7
John ! He he... Sån kan det gå.

En helt anden ting er så at åbne et fjernskrivebord som ikke virker via VPN er vel lidt det samme som at åbne en motorvej til sin server...

:)LeonM
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. februar 2006 - 16:43 #8
Du mangler at lukke spørgsmålet.