Avatar billede dydna Nybegynder
01. november 2005 - 08:25 Der er 7 kommentarer

Julespillet Santazia II i WinXP

Jeg har julespillet Santazia II - men det er efterhånden nogle år siden at jeg har spillet det, da jeg ikke kan få det til at køre på Windows XP.
Vil gerne ha' at min søn skal ha' glæde af det også :-)

Den siger at Quicktime ikke er installeret, selvom det er den altså.
Har prøvet at installere den der er med på CD-rom'en og også den allernyeste, men jeg får samme meddelelse.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. november 2005 - 08:41 #1
Prøv at højreklikke på spillets ikon. Vælg egenskaber og fanen kompabilitet.
Her kan du ændre kompabilitetstilstande og skærmindstillinger.
Avatar billede boxer Nybegynder
01. november 2005 - 08:43 #2
Avatar billede dydna Nybegynder
01. november 2005 - 09:54 #3
Hej - jeg har været inde og kigge på fanen kompatibilitet, og den rækker kun til og med win2000 :-( - er det så absolut udelukket at det kan afspilles i XP?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. november 2005 - 10:06 #4
Det skal forstås omvendt :o) Det er fordi de gamle spil kun kan køre på windows 95, 98 osv.
Afhængigt af hvor gammelt spillet er, skal du vælge den windows version du ved spillet kan spilles på. Start med 95.
Bagefter kan du prøve at ændre på skærmindstillingerne - 256 farver.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2005 - 10:53 #5
kompatibilitet bruges til at få et spillet til at tro at det kører under et andet styresystem.
Avatar billede dydna Nybegynder
01. november 2005 - 10:56 #6
Aarh, ok - selvfølgelig ska' det forstås den vej...:-)
Men den kommer desværre stadigvæk med den meddelelse om Quicktime på trods af at det er installeret :-/
Avatar billede arvig Nybegynder
21. december 2007 - 15:00 #7
Nu er der jo gået et par år, men du kan se programmet på www.santazia.dk , både fro XP og Vista