Avatar billede pixy Nybegynder
31. oktober 2005 - 20:26 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Manglende ASP.NET user

Hejsa.

Jeg har en 2003 server kørende med en IIS som webserver.
Jeg har i komponenttjenster brug for at tilføje ASP.NET brugeren til nogle komponenter for at min webservice virker som den skal. Problemet er bare ... ASP.NET brugeren eksisterer ikke ?!
Jeg har lokalt på en WinXP udviklet denne webservice og her kan jeg sagtens finde og tilføje ASP.NET brugeren.
Er der nogen der ved hvad jeg gør galt ?

Jeg HAR kørt "aspnet_regiis.exe -i"
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
31. oktober 2005 - 21:36 #1
prøv at tilføjer "users" eller "Brugere" til dine komponenttjenester.
Avatar billede pixy Nybegynder
31. oktober 2005 - 21:52 #2
Det hjælper ikke. Der eksisterer simpelthen ikke nogen bruger med navnet ASP.NET :(
Avatar billede gratis Nybegynder
01. november 2005 - 00:27 #3
ku det være kommandoen der ikke tar fat ? her , http://www.mvps.org/marksxp/WindowsXP/aspdot.php står den som , %systemroot%\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_regiis.exe /i forskellen er  / og - er det helt til grin, så glem mit indlæg, dette er ikke mit område ?)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2005 - 06:37 #4
kører serveren på windows 2003 small business server
Avatar billede pixy Nybegynder
01. november 2005 - 07:56 #5
Ja det gør den
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2005 - 08:26 #6
jeg arbejder selv med en 2003 sbs og der er heller ikke nogen aspnet bruger.
Så jeg tilføjer "Users" brugeren der hvor jeg normalt ville have brugt aspnet brugeren også kører det.
Avatar billede pixy Nybegynder
01. november 2005 - 08:27 #7
hmm ok. Det skal jeg lige prøve. Men nu er det så lykkeds mig at fucke det helt op. Jeg prøvede at køre en "aspnet_regiis.exe -ua" for at fjerne alt .net og så få det ind igen, med det resultat at jeg nu slet ikke kan afviklet nogle asp sider. Nogle ideer ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2005 - 08:30 #8
prøv at downloade framework igen og installere det evt. afinstaller det først.
Avatar billede pixy Nybegynder
01. november 2005 - 08:37 #9
.NET frameworket er ikke på min add/remove liste. Når jeg kører dotnetfx setup siger den at det er installeret. Jeg tror det er min iis der ikke er konfigureret til .net.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2005 - 08:39 #10
www.asp.net/faq/AspNetAndIIS6.aspx+IIS+configure+asp.net&hl=da" target="_blank">http://66.249.93.104/search?q=cache:Qc7_c_bC1v0J:www.asp.net/faq/AspNetAndIIS6.aspx+IIS+configure+asp.net&hl=da
her står der hvordan du konfigurer din iis.
Avatar billede pixy Nybegynder
01. november 2005 - 09:09 #11
Ok nu kører companyweb osv. da igen :) Tak for det ... næste problem ... backoffice er nede. Nogle ideer ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2005 - 09:17 #12
hva præcist er backoffice ?
Avatar billede pixy Nybegynder
01. november 2005 - 09:19 #13
Det er den webadgang til systemet. Som ligger i inetpub/Remote
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2005 - 09:25 #14
hvad giver den af fejlmeddelelse?
Avatar billede pixy Nybegynder
01. november 2005 - 09:28 #15
En helt regulær "404 Not Found !!!" ... og i min iis ligger "remote" under default website som er startet
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2005 - 09:30 #16
kan du komme ind på localhost/remote ?
Avatar billede pixy Nybegynder
01. november 2005 - 09:36 #17
Ja det kan jeg godt!
Avatar billede pixy Nybegynder
01. november 2005 - 09:46 #18
Men den skal være åben udefra
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2005 - 09:47 #19
prøv at se hvilke ip'er der er tilladte.
Avatar billede pixy Nybegynder
01. november 2005 - 10:02 #20
Jeg har løst det. Smid et svar =)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2005 - 10:08 #21
svar :)
glad for at det lykkedes :)